مرجع اخبار خودرو و وسائل نقلیه

فراسو مرجعی معتبر در عرصه تکنولوژی خودرو

مرجع اخبار خودرو و وسائل نقلیه

فراسو مرجعی معتبر در عرصه تکنولوژی خودرو

۷۳ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

شاسی بلند سیتروئنDSX7

شاسی بلند سیتروئنDSX7

yu شاسی بلند سیتروئنDSX7

شایعه شده است که شاسی بلند این خودروساز فرانسوی به تدریج وارد اروپا خواهد شد.اگر در چین استقبال خوبی از نسخه تولیدی wild rubis شود، سیتروئن می تواند به فکر عرضه این خودرو در نمایشگاه های اروپایی باشد.

انتظار می رود این خودروی تولید شده نشان dsx7 را داشته باشد و مانند نسخه کانسپت خود نشان دو حرفی آشنای سیتروئن را با “ds” سبک تر جایگزین کند.

سیستم انتقال قدرت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما wild rubis کانسپت دارای موتور آشنای psa، یعنی بنزینی توربوی ۱٫۶ لیتری با قدرت ۲۲۳ اسب بخار برای محور جلو و یک موتور الکتریکی با قدرت ۶۹ اسب بخار برای محور عقب است.

 سایز dsx7 طوری خواهد بود که با شاسی بلندهای لوکسی مانند لکسوس rx، آئودی q5 و بی ام و x3 رقابت کند و احتمالا با هر دو سیستم awd وfwd عرضه می شود.

هم چنین wild rubis دارای قابلیت شارژ با دو شاخه نیز هست و موتور الکتریکی آن حدود ۵۰ کیلومتر را طی می کند.

هنوز معلوم نیست که کدام یک از این ویژگی ها در نسخه تولید شده این خودرو نیز به کار می روند. انتظار می رود سیتروئن dsx7 را ماه آوریل در نمایشگاه خودروی بیجینگ سال ۲۰۱۴ رونمایی کند.

گران قیمت‌ترین شاسی بلند دنیا

گران قیمت‌ترین شاسی بلند دنیا

t گران قیمت‌ترین شاسی بلند دنیا

شرکت بنتلی به زودی گران قیمت‌ترین خودرو اس یو وی (شاسی بلند) دنیا  را عرضه خواهد کرد.

این عرضه، بخشی از تلاشهای شرکت فولکس واگن، شرکت مادر بنتلی برای حفظ حضور خود در بازارهای بین المللی به شمار می آید. قیمت ۲۳۷ هزار دلار برای این خودروها تعیین شده است که از سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه می شود.

بنتلی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای طرحهای جدید خود در خطوط تولید خودرو از جمله خودروهای شاسی بلند هزینه می کند.

عکس های از ماشین بنتلی مدل GTS

ماشین بنتلی  Bentley  شرکت خودروسازی انگلیسی که سازنده خودروهای زیبا می‌باشد این شرکت در سال ۱۹۱۹ بدست والتراوون بنتلی بنا نهاده شد. پیش از پایه‌گذاری بنتلی بیشترین شهرت بنیانگذار آن برای موتورهای چرخشی هواپیماهائی بود که در جنگ جهانی اول از آنها بهره گرفته می‌شد که شناخته‌شده‌ترین مدل آن، ماشین بنتلی BR1  بود که در هواپیمای سوپ ویث کمل Sopwith Camel  از آن بکار گرفته می‌شد. این شرکت در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌ واگن خریداری شد و از آن سال زیر مجموعه این شرکت شمرده می‌شود.

البته این سری از تصاویر، عکس های باکیفیت بالا از ماشین بنتلی مدل GTS 2008، مدل Continental Supersports 2010 و مدل امپراتور میباشد.

امیدوارم از دیدن عکس های باکیفیت بالا از ماشین بنتلی لذت ببرید.

  •  برای دیدن عکس های باکیفیت بالا از ماشین بنتلی در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید.

 










ظاهر جدید کامارو SS

ظاهر جدید کامارو SS

ظاهر جدید کامارو SS

1Carدر اواخر ماه میلادی جاری، شرکت خودروسازی جنرال موتورز از ورژن جدید مدل شورولت کامارو 2014 در نمایشگاه نیویورک پرده برداری خواهد کرد. اما در حال حاضر یک شرکت تیونر آلمانی با نام "شوابن‎فولیا" (Schwabenfolia) با تغییراتی که بر روی ماشین انجام داده، ورژن متفاوتی از این ماسل کار آمریکایی را به نمایش گذاشته است.

ظاهر جدید کامارو SS

اولین تغییر مهم، اضافه کردن سیستم توربوی شرکت مگناسون (Magnuson) به موتور هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری شورولت کامارو است که قدرت تولیدی موتور را به 518 اسب‎بخار رسانده است.

ظاهر جدید کامارو SS

برای بالابردن کیفیت فرمان پذیری کامارو، این تیونر آلمانی، سیستم تعلیق جدیدی بر روی خودرو نصب کرده است. لاستیک‎های 20 اینچی این کاماروی تقویت شده، در جلو 245 میلیمتر و در عقب 275 میلی‎متر است.

ظاهر جدید کامارو SS

بدنه شورولت کامارو SS با رنگ آبی مات رنگ زده شده است و رنگ سیاه بر روی سقف، وسط کاپوت، آینه‎ها و بال کوچک پشتی آن نقش بسته است. یک نوار باریک سفید نیز روی کناره‎های ماشین و در دو طرف آن کشیده شده است. در نهایت تغییر اساسی دیگری که در طراحی بدنه مشاهده میشود، درب‎های قیچی شکل جدیدی است که به شورولت اضافه شده است. به نظر شما بهتر نیست جنرال موتورز خود به ساخت کامارو با درب‎های قیچی شکل رو آورد؟ 

ظاهر جدید کامارو SS

آئودی R8 مقابل نیسان GT-R

آئودی R8 مقابل نیسان GT-R

آئودی R8 مقابل نیسان GT-R

دو سوپرخودروی نیسان GT-R و آئودی R8 از دو نسل مختلف در جاده‎های خطرناک و مشرف به در‎ه‎ها به رقابت تنگاتنگ با یکدیگر پرداخته‎اند تا هر یک ثابت کنند که برترین هستند. آن چه در این رقابت با قضاوت کارشناسانی هم‎چون کارلوس لاگو (Carlos Lago) و اِد لوه (Ed Loh) مشخص شد، این بود که از بین این دو خودرو، نیسان بسیار خشن‎تر عمل کرد تا آئودی! به عبارت بهتر، این گشتاور فوق‎العاده و وضعیت چهار چرخ متحرک (AWD) بوده است که باعث شده است تا نیسان GT-R در این مبارزه رو در رو خوش بدرخشد.

آئودی R8 مقابل نیسان GT-R
آئودی R8 مقابل نیسان GT-R آئودی R8 مقابل نیسان GT-R
آئودی R8 مقابل نیسان GT-R آئودی R8 مقابل نیسان GT-R
آئودی R8 مقابل نیسان GT-R

این نیسان دوست داشتنی که به "گودزیلا" شهرت دارد، با داشتن یک موتور V6 مجهز به توربوشارژر می‎تواند 545 اسب بخار نیرو تولید کند و شتاب 0 تا 100 معادل 2.7 ثانیه از خود بر جای بگذارد. این میزان شتاب، یادآور سوپرخودروهایی نظیر بوگاتی ویرون و پورشه 911 توربو S به عنوان سریع‎ترین خودروهایی است که تاکنون توسط مجله Motor Trend تست شده‎اند.

آئودی R8 مقابل نیسان GT-R
آئودی R8 مقابل نیسان GT-R آئودی R8 مقابل نیسان GT-R
آئودی R8 مقابل نیسان GT-R آئودی R8 مقابل نیسان GT-R

حتی رندی پوبست (Randy Pobst) که بهترین رکورد سرعت را در رانندگی با نیسان GT-R در پیست Willow Springs به ثبت رسانده است، عنوان می‎کند: "ای کاش عملکرد و هندلینگ ماشین مسابقه‎ای ولوو من هم مثل نیسان بود تا می‎تونستم به اندازه GT-R بهش افتخار کنم".

آئودی R8 مقابل نیسان GT-R

به گفته "کارلوس لاگو"، آئودی R8 با داشتن یک موتور V10 و قدرتی برابر با 550 اسب بخار، اگرچه کم‎تر از نیسان خودنمایی کرده است، اما به نوبه خود، بسیار خاص، منحصر به فرد، و ایده‎آل است. البته این سوپرخودرو که گیربکس با کلاچ دوگانه دارد، در مسابقه درگی که با نیسان GT-R داشت، توانست با تعویض دنده‎های سریع و نرم، بسیار خوب عمل کند و نتایج درخشانی را از خود برجای بگذارد. با همه این اوصاف، شما کدامیک از این دو سوپرخودرو را ترجیح می‎دهید: نیسان GT-R یا آئودی R8؟

تصاویری از پورشه ماکان

تصاویری از پورشه ماکان

تصاویری از پورشه ماکان

بالاخره تصاویری از محصول جدید پورشه که به نوعی برادر کوچک کاین است منتشر شد. این کراس‎اوور جدید با نام Macan احتمالاً در نمایشگاه بین‌المللی لس‌آنجلس 2013 رونمایی خواهد شد. عکس‎های لو رفته در اطراف یکی از شهرهای آلمان گرفته شده است که فقط شامل نمای ظاهری ماکان است و از داخل کابین و موتور عکسی در دسترس نیست.

تصاویری از پورشه ماکان

 پورشه جدید شباهت بسیاری به کاین دارد که البته کمی رژیم گرفته است که مسلماً یک طرح جدید نیست. بدنه عضلانی و اسپرت با چهار خروجی اگزوز، خبر از خودرویی با قدرت موتور بالا می‎دهد. همان‎طور که از عکس‎ها پیداست، در نمای عقب خودرو خبری از لوگوی پورشه نیست و چراغ‎های عقب نیز دودی می‎باشند که نمی‎توان برداشت کاملی از این بخش نمود ولی نمای جلویی کمی مشخص‎تر است. کم‎تر از چهار ماه به برگزاری نمایشگاه لس‌آنجلس مانده و باید تا آن موقع و معرفی کامل پورشه ماکان صبر کرد.

تصاویری از پورشه ماکان

جنتلمن ژاپنی در فرانسه!

جنتلمن ژاپنی در فرانسه!

جنتلمن ژاپنی در فرانسه!

به نظر می‎رسد خودروساز ژاپنی لباس خودرویی جنتلمن بر تن گودزیلا کرده و آن را به فرانسه فرستاده است! کمپانی نیسان با تولید محدود تنها 10 عدد GT-R Gentleman بر اساس مدل Black Edition، آن‎را روانه بازار فرانسه کرده است. این مدل جدید با رنگ خاکستری خاص و آرم‎هایی از جنس تیتانیوم بر روی گلگیرهای جلو، قیمتی برابر با 125,970 دلار دارد.

جنتلمن ژاپنی در فرانسه!

در داخل این نیسان جدید شما با مواردی از قبیل تودوزی چرم قرمز، کیف عینک سفارشی و پلاک تیتانیومی نصب شده روی داشبورد که بر روی آن شماره خودرو و عبارت "Gentleman Editionحک شده است، مواجه می‎شوید.

جنتلمن ژاپنی در فرانسه!
جنتلمن ژاپنی در فرانسه! جنتلمن ژاپنی در فرانسه!
جنتلمن ژاپنی در فرانسه!

در زیر کاپوت نیز همان موتور آشنای شش سیلندر خورجینی 3.8 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه با قدرت 550 اسب‎بخار قرار دارد. این جنتلمن فرانسوی فقط در نمایندگی‎های رده بالای نیسان در فرانسه قابل سفارش است. در این‎جا سوالی که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که چرا این جنتلمن در خود ژاپن در دسترس نیست؟

جنتلمن ژاپنی در فرانسه!

نسل دوم بی.ام.دبلیو x6 سبک تر از قبل + تصاویر

گفته می شود این خودرو حدود 18 ماه آینده معرفی خواهد شد .با توجه به معرفی بی.ام.دبلیو X5 انتظار می رود مدل تازه نیز با برخی تغییرات عرضه شود .نسل دوم بی.ام.دبلیو X6 ظاهری متفاوت از X5 خواهد داشت و سبکتر و همچنین با موتور های کوچک تر ساخته خواهد شد .بر اساس برخی گزارش ها خودروساز آلمانی مدل تازه را به موتور 3 لیتری توربوشارژ و 4 لیتری تویین توربوشارژ مجهز کرده است برای اطلاع از جزییات بیشتر درباره مدل اینده بی.ام.دبلیو X6 باید چند ماه منتظر ماند .








سه ماشین گران قیمت جهان در سال ۲۰۱۳ – تصویر

سه ماشین گران قیمت جهان در سال ۲۰۱۳ – تصویر

در سال گذشته پسر امیر قطر صاحب گران قیمت ترین ماشین جهان بود ماشینی به نام “لایکن هایپر اسپورت” یا نام لاتین:W Motors Lykan Hypersport

در سال ۲۰۱۳ میلادی این ماشین جایگاه خود را از دست داد و در حال حاضر رتبه دوم را داراست. با ۴۰کلاغ باشید تا۳ خودروی گران قیمت جهان را به شما معرفی کنیم.

از رتبه سوم شروع می کنیم که در همه چیز جز گرانترین ماشین دنیا اول است.

۳- بوگاتی ویرون گراند اسپورت ویتس “Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse $2.6M”

 

بوگاتی ویرون گراند گران ترین ماشین

 

 

این بوگاتی مجهز به یک موتور ۷٫۹ لیتری w16 است و قادر است تا سرعت نهایی ۴۳۱ کیلومتربرای شما بدود. البته دقیقاً کمی بیش از این. با این اوصاف شاید به این نتیجه رسیده باشید که این ماشین سریعترین ماشین دنیاست. درست است. سریع ترین ماشین جهان سومین در گرانی است. با شتاب صفر تا صد ۲٫۶  ثانیه که برای خود بی نظیر است و با قیمت ۲٫۶ میلیون دلار. بی خیال بوگاتی نفر دوم گرانی را با هم مرور کنیم.

برای دیدن تصاویر بوگاتی ویرون در ویترین ۴۰کلاغ  کلیک کنید

۲-لایکن هایپر اسپورت “W Motors Lykan Hypersport”

 

لایکن هایپر اسپورت

 

 

 

در سال گذشته اول بود ولی اکنون این جایگاه را ندارد و یک رتبه تنزل داشته است.  مطمیناً هیچگاه فکر نمی کردید که ماشینی از لبنان در این لیست باشد ولی خوب است بدانید این همان ماشین است که رتبه دوم گرانترین ماشین دنیا را یدک می کشد و تولید لبنان است. باور نمی کنید بهتر است از سید حسن نصرالله سئوال کنید. آمار و مشخصات فنی این ماشین به صورت رسمی منتشر نشده است ولی از لحاظ قیمت مطمئن هستیم قیمت این ماشین ۳٫۴ میلیون دلار است و با حداکثر سرعت ۳۹۴ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد ۲٫۷ که در هر دو مورد از بوگاتی ویرون گراند عقب تر است.

چراغ مزین به الماس و تودوزی با نخ طلا قیمت این ماشین را اینگونه بالا برده است.

برای دیدن خبر سال گذشته در مورد این ماشین اینجا کلیک کنید

۱- لامبورگینی وینینو “Lamborghini Veneno”

گرانترین ماشین دنیا لامبورگینی وینینو lamborghini_veneno_leaked

 

عادت پست شرکت لامبورگینی به تولید ماشین های که فکشان به زمین چسپیده ول کن ما نیست! این خودرو ساز ایتالیایی با پز مخصوص خودش در پنجاهمین سال تاسیس این شرکت دست به تولید این گاو وحشی زده. برایتان بگوییم که وینینیو در زبان اسپانیایی معنی سم می دهد. معلوم نیست چرا این اسم را بر روی این ماشین گذاشته اند، ایتالیایی اند دیگر. باید با بقیه فرق داشته باشند! حالا فرق داشته باشند چه خوب چه بد. بگذریم! یک موتور v12  داشته و به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر در ساعت قادر به حرکت است و شتاب صفر تا صد این ماشین ۲٫۸ ثانیه گزارش شده است. با اینکه هر چه قدر به رتبه اول می رسیم اوضاع خراب تر می شود و همه رکوردها به نظر می رسد به بوگاتی برسد بجز گرانقیمت ترین که این ماشین با قیمت ۴ میلیون دلاری بوگاتی و لایکن را پشت سر می گذارد. راستی دوست دارید همچین ماشینی را داشته باشید؟  واقعیت را به شما بگوییم حتی اگر پول خریدش را هم داشته باشید نمی توانید. چون از این مدل تا کنون فقط ۳ خودرو ساخته شده است. شاید تا ۲۰۵۰ هم نوبت شما نرسد.

عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012

عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012

عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012
به گزارش پارس ناز در نیم قرن اخیر که صنعت خودروسازی جهان پیشرفت‌های شگرفی داشته، برخی خودروها آنچنان خبرساز بوده‌اند که حتی با گذشت سال‌های طولانی و رونمایی از نسل‌های جدید و متفاوت از آنها، باز هم در ذهن علاقه‌مندان به خودرو جای دارند، گویی که پیشرفت و نوآوری در صنعت خودروسازی را با این خودروها به یاد می‌آورند.
 
عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012

فورد با ارائه سری ماستنگ‌ها و شورولت با سری رویایی کاماروها در این زمره جای می‌گیرند. بی‌شک این رویه در آینده نیز ادامه خواهد داشت و باید منتظر نام‌های جدیدی باشیم تا برای نسل‌های بعدی فناوری پیشرفته و برتربودن را تداعی کنند.

به لطف فناوری‌های برتری که صنعت خودروسازی را زیر و رو کرده‌اند تکرار چنین خودروهای افسانه‌ای دور از ذهن نخواهد بود. برخی می‌گویند شاهکار جدید آئودی که تحت عنوان A9 رونمایی شده تکرار افسانه ماستنگ‌ها و کاماروهاست. خودرویی که تنها با تشخیص صدای صاحب خود حرکت می‌کند و حتی با فشردن یک شاسی تغییر رنگ می‌دهد!
 
عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012
 
مدیران ارشد آئودی به خوبی متوجه این موضوع شده‌اند که برای عقب نماندن در کورس رقابت با رقبای سرسخت و محصولات خلاقانه‌شان همچون آستون مارتین با Rapide، پورشه با Panamera و لامبورگینی با Estoque راهی ندارند جز این‌که آنها نیز دست به کار شده و با تکیه بر دستاوردهای نوین صنعت خودروسازی محصول متفاوتی ارائه کنند.به گزارش پارس ناز به نظر می‌رسد A9 همان چیزی است که آنها سال‌ها به دنبال آن بوده‌اند. در این خودرو، تفاوت با سایر خودروهای لوکس و مبتنی بر فناوری‌های برتر تا دلتان بخواهد دیده می‌شود.

صفحاتی که بدنه خودرو را تشکیل می‌دهند بخشی از یک سیستم نقاشی الکترونیکی به حساب می‌آیند که راننده با بهره‌گیری از آن کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد. کافی است که وی تنها یک شاسی کوچک را فشار دهد، در یک چشم به هم زدن رنگ بدنه خودرو تغییر می‌کند! این همان تفاوتی است که در خودروهای رقیب دیده نمی‌شود! A9 به گونه‌ای ساخته شده است که شیشه جلویی و سقف آن همچون یک لایه یکپارچه به نظر می‌رسد.
 
عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012
 
این ساختار یکپارچه از ماده‌ای خاص و مبتنی بر فناوری نانو ساخته شده که هسته اصلی نوعی سیستم تغییر رنگ خودکار را تشکیل می‌دهد. در عین حال این فناوری برتر به گونه‌ای عمل می‌کند که در صورت وارد آمدن هرگونه آسیبی به این بخش از بدنه خودرو به طور خودکار ترمیم می‌شود. در عین حال این لایه نسبت به شدت تابش پرتوهای خورشید حساس بوده و حتی راننده می‌تواند شدت حساسیت را نیز تنظیم کند.

A9 خودرویی لوکس با فضای داخلی قابل توجه است که توسط دانیل گارسیا، طراح معروف و خوش‌ذوق اسپانیایی طراحی شده است. او پیش از این نیز هنر خود را در زمینه طراحی خودروهای لوکس و متفاوت نشان داده است. دوکاتی R 6098 خودروی مفهومی است که در سال ۲۰۰۹ از سوی گارسیا طراحی و رونمایی شد. در ماه‌های اخیر A8 پرچمدار مدل‌های برتر آئودی در بازارهای جهانی بوده است اما اکنون A9 همه نگاه‌ها را به خود جذب کرده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل برتری محسوس A9 نسبت به خودروهای رقیب، نوع نگاهی است که در طراحی ساختاری آن به کار گرفته شده است. طراحی کلی این خودرو تا حد زیادی الهام گرفته شده از معماری منحصربه‌فرد ساختمان‌های سانتیاگو کالاتراوا در والنسیای اسپانیاست. این ساختمان‌ها در منطقه‌ای قرار دارند که تحت عنوان شهر هنر و علوم شناخته می‌شود. تاثیرپذیری از این ساختمان‌ها به خوبی در خطوط کناری خودرو دیده می‌شود. به عقیده بسیاری از کارشناسان، نگاهی گذرا به ساختمان‌های کالاتراوا تداعی‌کننده این نکته است که آنها از ۱۰۰ سال آینده آمده‌اند. از این رو است که می‌توان A9 را هم خودرویی منحصربه‌فرد و متعلق به آینده دانست.
 
عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012
 
سیستم موتوری این خودرو در کنار مشخصه‌های بارز بدنه خارجی آن، تکمیل‌کننده یک مجموعه منحصربفرد است و مهندسان آئودی خواب‌های زیادی برای این بخش دیده‌اند. نسخه اولیه موتور A9 یک غول ۸ سیلندری است که با توان ۳۰۰ اسب بخار حرکت می‌کند اما به نظر می‌رسد نسخه نهایی این خودرو با توان باورنکردنی۵۰۰ اسب بخار آسفالت خیابان‌ها را خواهند کند. به احتمال فراوان و در آینده‌ای نه‌چندان دور نسخه هیبریدی این خودرو نیز ارائه خواهد شد.

این روزها بازار خودروهای لوکس و مجهز به فناوری‌های برتر، محصولات متنوعی از برندهای سرشناس را در خود می‌بیند و به نظر می‌رسد که اگر آئودی می‌خواهد حداقل برای چند صباحی در این رقابت پیشرو بماند، A9 انتخاب منطقی و بجایی بوده است. به همین دلیل است که کارشناسان امور خودرو از نگرانی مدیران ارشد پورشه، لامبورگینی و بنتلی درخصوص آینده جایگاه خود در این بازار صحبت می‌کنند. احتمالا تا کمتر از ۴ سال دیگر یعنی سال ۲۰۱۵، A9 راهی بازارهای جهانی خواهد شد. قیمت اولیه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است چیزی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان است که البته اگر بخواهید یکی از آنها را در جاده‌های ایران برانید باید هزینه‌های هنگفت گمرکی را نیز به آن اضافه کنید. بنابراین در ایران باید روی قیمتی حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان حساب کرد.
شاهکار جدید آئودی تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد که البته در مقایسه با بسیاری از محصولات پر سر و صدای صنعت خودروهای لوکس و سرعتی، رکورد چندان خیره‌کننده‌ای نیست.

مهندسان آئودی برای تامین حداکثر ضریب امنیت این خودرو نیز ابتکار جالب توجهی به خرج داده‌اند به طوری که در‌ها تنها با شناسایی صاحب خودرو باز می‌شوند و گذشته از آن سیستم استارت نیز صرفا با تشخیص صدای صاحب خودرو عمل می‌کند. به این ترتیب احتمال سرقت A9 تقریبا صفر است! راننده و سایر سرنشینانی که در این خودرو قرار می‌گیرند تنها یک رانندگی لذت‌بخش را تجربه نمی‌کنند بلکه با فشردن یک دکمه کوچک می‌توانند از امکاناتی همچون سیستم ماساژور گرم و سرد تعبیه شده درون صندلی‌ها استفاده کنند. بر این امکانات باید قابلیت تنظیم صندلی‌ها در ۶ جهت مختلف را نیز افزود. اینها مجموعه فناوری‌هایی است که آئودی برای پیشی‌گرفتن بر سایر رقبا در بازار پرشتاب خودروهای لوکس سرعتی به آنها متوسل شده است.

عکس از لامبورگینی وننو

گران ترین بنز دنیا ( فقط 1 عدد از آن در دنیا موجود است)

گران ترین بنز دنیا ( فقط 1 عدد از آن در دنیا موجود است)

متعلق به یکی از عرب های ساکن دبی

البته از صحت این عکس ها خبر ندارم sbs فقط این مطلب رو نقل و قول میکنه فقط تنها چیزی که معلومه اینه که این بنز کلاس سی هستش!

 

the-gold-mercedes8.jpg
the-gold-mercedes0.jpg
the-gold-mercedes.jpg
the-gold-mercedes1.jpg
the-gold-mercedes2.jpg
the-gold-mercedes4.jpg
the-gold-mercedes5.jpg
the-gold-mercedes6.jpg
the-gold-mercedes7.jpg

رونمایی از نسل جدید مرسدس بنز+عکس

لیموزین لوکس مرسدس بنز با ارائه طیف گسترده‌ای از امکانات و مهندسی پیشرفته بار دیگر توجه کارشناسان بازار خودرو را به سوی خود جلب کرده است.

از نظر نوع موتور، میزان مصرف سوخت و عملکرد، نسل ششم مرسدس بنز S کلاس فهرست زیر را تشکیل داده است:
مرسدس بنز S ۳۰۰ بلوتک (BlueTEC ) هیبرید: مجهز به موتور ۲.۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی با توانایی تولید ۲۰۴ اسب بخار نیرو به همراه یک موتور الکتریکی ۱۵ کیلو واتی. مصرف سوخت: ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (میزان انتشار دی اکسید کربن برابر با ۱۱۵ گرم در هر کیلومتر). شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برابر با ۷.۶ ثانیه.

مرسدس بنز S ۳۵۰ بلوتک: مجهز به موتور ۳ لیتری شش سیلندر دیزلی با توانایی تولید ۲۵۸ اسب بخار نیرو. مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برابر با ۶.۸ ثانیه.

مرسدس بنز S ۴۰۰ هیبرید: مجهز به موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر بنزینی با توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار نیرو به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰ کیلو واتی. مصرف سوخت: ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برابر با ۶.۸ ثانیه.

مرسدس بنز S ۵۰۰ : مجهز به موتور ۴.۷ لیتری هشت سیلندر بنزینی با توانایی تولید ۴۵۵ اسب بخار نیرو. مصرف سوخت: ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برابر با ۴.۸ ثانیه.
تمامی مدل‌های S کلاس ۲۰۱۴ دارای جعبه دنده خودکار ۷ سرعته ترونیک پلاس هستند.

نسل جدید این خودرو از نظر اندازه نسبت به نسل پیشین تغییرات اندکی داشته، اما در فضای داخلی حدود ۱۲ میلیمتر فضای سر بیشتر برای راننده، و برای شانه و آرنج سرنشینان جلو به ترتیب شاهد افزایش فضای ۱۴ و ۱۰ میلیمتری بوده است. دو بدنه کشیده با اندازه‌های ۵۲۴۸ و ۵۱۱۶ میلیمتر نیز برای نسل جدید S کلاس قابل سفارش هستند که به ترتیب ۴۲ و ۴۰ میلیمتر نسبت به نسل پیشین این خودرو بلندتر هستند.

نسل ششم لیموزین لوکس مرسدس بنز یک گام دیگر به رانندگی خودکار نزدیک شده است. این خودرو دارای دوربین‌ها و سنسورهای راداری است که همانند چشم و گوش انسان عمل کرده و فضای ۳۶۰ درجه جاده را پوشش می دهند. همچنین، S کلاس ۲۰۱۴ به "سیستم کمکی ترمز" (BAS) مجهز است که شرایط ترافیک و عبور و مرور عابران پیاده را تشخیص داده و در صورت لزوم وارد عمل می‌شود.

این خودرو دارای دوربینی است که به اسکن سطح جاده جلوی خودرو پرداخته و چاله‌ها و ترک‌ها را شناسایی می‌کند. نام این فناوری "اسکن سطح جاده" (Road Surface Scan ) بوده و به گفته مقام‌های مرسدس بنز، S کلاس جدید نخستین خودرویی در جهان است که از سیستم تعلیق مجهز به چشم سود می‌برد.

بی تردید می‌توان گفت که نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در تمامی ابعاد بر پایه فلسفه این شرکت یعنی "یا بهترین یا هیچ" متولد شده و با قدرت هرچه بیشتر نسبت به نسل‌های پیشین خود وارد رقابت با نام‌های بزرگ دیگری همچون ب‌ام‌و، آئودی و رولزرویس شده است.

یواخیم اشمیت"، رئیس بخش فروش مرسدس بنز تجربه رانندگی با نسل جدید S کلاس را همانند سواری روی یک قالی پرنده عنوان کرده که به خوبی نشان دهنده توانایی‌های این خودرو لوکس است.

مقایسه پیکان جوانان و لامبورگینی گالاردو

بنز SLS جدیدترین خودرو استراتژیک مرسدس بنز

معجزه بنز اما این است که در خودرو برقی خود موتوری کار گذاشته که ۷۴۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و این برای یک خودروی برقی باورنکردنی به نظر می‌آید. این موتور باعث می‌شود که بنز SLS بتواند در مدت زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت هم پیش رود. به بیان ساده‌تر این خودرو در مدت زمان کمتر از ۱۰ ثانیه از حالت ثابت به آخرین حد از سرعت خود برسد.

بنز؛ این خودروساز آلمانی رده بالا با رونمایی از جدیدترین تولید خود همه را شوکه کرد. یعنی حتی کسانی هم که آنقدرها خودروباز نیستند نتوانستند از نگاه به این خودرو بگذرند و تحویلش نگیرند. بنز در تولید این خودرو تقریبا تمام مرزها و چهارچوب‌های خود در طراحی را شکسته و به دامنه‌های گسترده‌تری از خلاقیت نفوذ کرده‌است.

 بنز در تولید این خودرو حتی در رنگ‌های به کار برده شده در این خودرو سنت‌شکنی کرده و از طیف‌هایی استفاده کرده که خود به خود جذابیت بیشتری به ماشین‌ها هدیه می‌دهند. بنز جدیدترین خودرویش را SLS نام گذاشته است و آنرا با رنگ‌های نظیر فیروزه‌ای متالیک یا بنفش و زرد براق و آینه‌ای رونمایی کرده‌است.

نکته جالب و جذاب در SLS اما نه رنگ آن است نه چهره بسیار خشن و جذابش؛ بلکه جذابیت آن این است که SLS اولین خودروی تمام برقی شرکت بنز به حساب می‌آید. این خودرو با وجود اینکه تمام‌برقی‌است اما قدرت و عظمتی دارد که خیلی از خودروهای بنزین‌سوز از آن بی‌بهره‌اند.
بنزین در اواسط سال ۲۰۰۹ خبر داده بود که در حال کار بر روی یک خودروی برقی و آن موقع قول داد که ۳ سال دیگر این خودرو را به جهان معرفی کند.
این شرکت بزرگ خودروسازی اما خوش‌قولی کرد و زودتر از سال ۲۰۱۲ این خودرو را معرفی کرد.

معجزه بنز اما این است که در خودرو برقی خود موتوری کار گذاشته که ۷۴۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و این برای یک خودروی برقی باورنکردنی به نظر می‌آید.
این موتور باعث می‌شود که بنز SLS بتواند در مدت زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت هم پیش رود. به بیان ساده‌تر این خودرو در مدت زمان کمتر از ۱۰ ثانیه از حالت ثابت به آخرین حد از سرعت خود برسد.
برای اینکه قدرت و سرعت این خودرو را حس کنیم باید متوسل به یک مثال شویم.
یاریس هاچ‌بک برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ به ۱۱ ثانیه زمان احتیاج دارد. این بنز تازه‌نفس در کم‌تر از این زمان اما می‌تواند از سرعت ۰ به آخرین حد از سرعت خود برسد.

بنز SLS برای شارژ کامل به ۲۰ ساعت زمان نیاز دارد ولی اگر از سیستم نرم‌افزاری شارژ سریع استفاده شود این زمان به ۳ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. نکته جالب‌تر این خودرو اما صدای آن است.
یکی از اصلی‌ترین ایراداتی که به خودروهای الکتریکی می‌گیرند نداشتن صداست. قطعا راننده دوست دارد صدای گاز خودرن خودروی پرسرعتش را بشنود و غرش‌های موتور را حس کند.
بنز برای این موضوع هم فکر جالبی کرده. در اطراف این خودرو ۱۱ اسپیکر کار گذاشته شده است که به طور مصنوعی صدای موتور را به گوش راننده و اطرافیان می‌رساند. این اسپیکرها آنقدر خوب کار می‌کنند که از این خودرو صدای یک موتور پرقدرت بنزینی شنیده می‌شود!








پورشه کاین اسپرت



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گران قیمت ترین مرسدس بنز SL500 نایت ادیشن در تهران


 برترین ها: باSLهای مختلفی در این چندسال اخیر به کمک دوستان رانندگی کرده ام، اما وقتی صحبت از یک SLخاص با سیستم اگزوز دستکاری شدهAMG به میان می آید، هر شخصی را وسوسه می کند تا به نوعی با این خودرو دیدار کند. به کمک یکی از دوستان ملاقاتی ترتیب دادیم با یک دستگاه مرسدس بنز  SL500Night Edition با رنگ مشکی مات. خودرویی که طبق اظهار مالک، اولین نمونه وارد شده به کشور است و هزینه خرید آن درحدود400میلیون تومان برای وی آب خورده است.

دراین گزارش نمی خواهیم رقابت دیرینه بنز و ب ام و را به میان آوریم. چون با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه خواهید رسید طیف و تنوع محصولات مرسدس بنز از قدیم تا به حال انتخاب را سخت کرده، درصورتی که این تنوع برای محصولات ب ام و چندان فراوان نیست. کلاسSL مرسدس بنز، جوان پسند و بی رقیب است. به​خصوص آنکه نسل جدید این کلاس با ظاهری بسیار جذاب و اسپرت تر روانه بازار شده. ب ام و سری6 را نمی توان رقیب جدی برای این مدل در بازار ایران به حساب آورد. قدرتمندترین پیشرانه مورد استفاده در سری6 موجود در بازار ایران همان پیشرانه شش سیلندر خطی 3لیتری است، در صورتی که SL500، مجهز به نیروگاه 8سیلندر 5.5لیتری است. البته با ورود مرسدس بنزE350 کابریولت به بازار ایران، سری6 را می توان رقیب Eکلاس حساب کرد تا SL!


تاریخچه کلاسSL بسیار طولانی است، البته با یک جست و جو در اینترنت می توانید تاریخچه کامل این کلاس 2در گرندتورر را پیدا کنید. مختصر این تاریخچه ورود شش نسل از SLها به بازار جهانی است. اولین نسل درسال 1954 وارد بازار شد و نسل ششم که هم اکنون به عنوان آخرین نسل شناخته می شود در اواسط سال 2012 وارد بازار شده است. نمونه مورد آزمایش مدل Face Lift شده نسل پنجم باکد R230 است. مرسدس برای این مدل از جعبه دنده جدید7سرعته استفاده کرده است.

ضعیف ترین موتور استفاده شده بر روی این اطاق 231 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه قدرت تولید می کند و حداکثر گشتاور خارج شده از آن 300 نیوتن متر در دور4900 دقیقه است. این ارقام تنها از یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی استخراج می شوند. پیشرانه ای که حجم دقیق آن 3498 سی سی است و به عنوان ضعیف ترین پیشرانه مورد استفاده در این مدل شناخته می شود!!!

سومین پیشرانه هم آرایشVشکل دارد و 8سیلندر است. 5461 سی سی حجم دقیق آن است، به همین دلیل بعضی ها به این مدل SL550 و SL500 می گویند. هر دو نامگذاری درست  است و جای هیچ ایرادی نیست. سومین پیشرانه ای که درون SLقرار دارد می تواند در دور6000 دقیقه 387 اسب بخار قدرت تولید نماید. در 2800تا 4800 دور دقیقه نیز می توانید با بازی کردن برروی پدال گاز گشتاروی معادل 530 نیوتن متر دریافت نمایید.

مابقی پیشرانه ها که دارای حجم های 6.2 و 6لیتر و قدرت های605، 661 و 518 اسب بخار هستند نیز اجازه دریافت مجوز برای پلاک ملی را در کشورمان ندارند. قدرتمندترین پیشرانه برایAMG SL65 Black Serries است که دارای 12سیلندر با آرایش خورجینی و حجم6لیتر با قدرت661 اسب بخار است. هرکدام از این مدل ها برای خود داستان مفصلی دارد، که محدودیت صفحه این اجازه را نمی دهد تا شاهنامه ی کلاسSL را بیان کنیم. پس به همین چند سطر بسنده می کنیم.

   خارج از کابین چه می گذرد؟!

SL مورد آزمایش فرق چندان زیادی با نمونه های موجود در بازار ایران ندارد. رنگ بدنه و تودوزی داخل کابین اصلی ترین تفاوت های نمونهNight Edition با مدل های استاندارد است. اگر بخواهیم از ظاهر بیرونی خودرو شروع کنیم، اولین نکته ای که جلب توجه می کند رنگ مشکی مات بدنه است. این رنگ همانند رنگ های متالیک جذابیت خاصی برای خودرو ایجاد کرده است. درقسمت جلو، سپر استاندارد آن در ایران با نمونه AMG تعویض شده است. چراغ های مه شکن بیضی شکل جای خود را به چراغ های دایره ای کوچکتر داده اند و لبه های کناری سپرها مجهز به هواکش شده اند.

همان​طور که اشاره شد این خودرو در تهران مجهز به کیتSL63AMG شد. به همین دلیل سپر عقب و سیستم اگزوز آن تغییر کرده است. در قسمت کناری هواکش شیاردار استاندارد حذف شده و هواکش نقره ای رنگ با نوشته6.3AMG جایگزین شده است. رینگ های 19 اینچ پنج پره مورد استفاده در این مدل ساخت AMG است. کالیپرهای ترمز نیز با عبارت مرسدس بنز منقش شده اند. در جلوی آینه های جانبی عبارتNight Edition حک شده که به نوعی خاص بودن خودرو را بیان می کند. تغییر خاص دیگری به چشم نمی خورد. اما قسمت انتهایی خودرو با کمی تغییر جذاب و اسپرت تر شده است. اولین چیزی که در این قسمت مشاهده خواهید کرد سراگزوزهای دوبلAMG است که در نمونه استانداردNight Edition سراگزوزها کاملاً با مدل های استانداردSL همخوانی دارند. برروی سپر نیز یک پوشش پلاستیکی شبیه به دیفیوز قرار گرفته که در اصل برای نمونه های63AMG و65AMG دیفیوزر تعبیه می شود. این قسمت در کنار باله کوچک Dynamic Performance که در انتهای صندوق بار نصب شده ظاهری خشن و جذاب تری را ایجاد کرده است. البته برچسب هایAMG و SL63 حک شده که توجهی به عبارت SL63 نکنید.




   قایق لوکس اما بسیار سریع

بازکردن درهایSL و وارد شدن به کابین آن، همانند سوار شدن برروی یک قایق لوکس تندرو است. برروی پارکابی ها نیزAMG حک شده تا از همان ابتدا همه چیز را برای راننده و سرنشین مشخص کند. تودوزی مشکی کابین کاملاً با رنگ بدنه هماهنگ است. بخشی از تودری​ها و کنسول با فیبرکربن نقره ای پوشانده شده اند که با رینگ ها و جلو پنجره این رنگ بندی هماهنگ است. صندلی هایSL-Night Edition فرق چندانی با مدل های استاندارد ندارد، اما طرح و دوخت آنها متفاوت و سنگین تر است. عبارت Night Edition برروی هر دو صندلی نقش بسته است. تمام رنگ​بندی کابین به غیر از کنسول و بخشی از تودری ها مشکی است و کاملاً یک رانندگی اسپرت و مخوف را برایتان همراه دارد، به​خصوص آنکه اگر با این خودرو در شب رانندگی نمایید صدای مهیب و کمی گوشخراش سیستم اگزوز و رنگ مشکی مات بدنه، همگان را متحیر خواهد ساخت.


   پیشرانه سیستم اگزوز و بازی با پدال گاز

برای روشن کردن نیروگاه 8سیلندرSL از استارت سردنده می توان استفاده کرد. اهرم دنده، پدال ترمز و بعد از آن فشار دادن دکمه دایره ای شکل روی سردنده باعث می شود تا پیشرانه 400 اسب بخاری (با استفاده از کیت اگزوزAMG حدود15اسب بخار بیشتر قدرت تولید می کند) با درهم آمیخته شدن صدای سیستم اگزوز روشن شود. صدایی بسیار جذاب و گیرا در این لحظه خواهید شنید. این تازه آغاز کار است. جعبه دنده 7سرعته اتوماتیک با قرار گرفتن در حالتD شما را به ریس خیابانی دعوت می کند. هنوز پای خود را برروی پدال گاز قرار نداده ام، اما صدای بم سیستم اگزوزAMG کاملاً به گوش می رسد. با خلاص کردن ترمز پدالی حرکت را آغاز می کنیم. با وارد شدن به خیابان اصلی بازی با پدال گاز را شروع می کنم. باعبور دور موتور از دور2000به بالا صدای خروجی اگزوزها به صورت پلکانی افزایش می یابد و در هر دوری صدای خاصی گوشهایتان را نوازش می دهد. البته این صدا در دورهای بالای5000دقیقه کمی آزار دهنده است. اگر بخواهم مقایسه ای با صدای سیستم اگزوز مرسدس بنزSLS  AMG که چند ماه پیش فرصت رانندگی با آن را به​دست آوردم، داشته باشم. باید بدون اغراق اعتراف کنم صدای SL500مورد آزمایش خشن، تیز و برنده تر از SLSAMG است! سرعت خودرو به راحتی افزایش می یابد، جمع بودن سقف فلزیSL در حین رانندگی مزاحمتی برای حرف زدن میان دو سرنشین ایجاد نمی کند. اما عبور از سرعت 120کیلومتر درساعت باعث می شود تنها هوای وارد شده به کابین کمی آرایش موهایتان را برهم بزند. فرمان پذیری و هندلینگ SL قابل ستایش است. در هر سرعتی و در هرجاده و خیابانی به راحتی می توانید قدرت مانور SLرا به رخ دیگران بکشید. درحین ورود به یک دوربرگردان، تمایل داشتم لیز خوردن و قدرت دیفرانسیل قرار گرفته در انتهای خودرو را بسنجم، پسESP را خاموش کردم. فشار برروی پدال گاز تا انتها، باعث شد


 نعره ی دیوانه کننده پیشرانه و سیستم اگزوز قبل از هرچیز جلب توجه کند. تنها کمتر از 2ثانیه طول کشید تا مجبور شدم برای حفظ تعادل انتهای خودرو که در حین ورود به پیچ کاملاً به سمت مخالف لیز خورده بود، فرمان را برجهت عکس بچرخانم. هیجانی که در این کار به شما القا می شود فراموش نشدنی است. پیشنهاد می کنم تا زمانی که تسلط کامل برروی خودرو ندارید، به هیچ عنوان با دکمه ESP قرار گرفته کنار اهرم دنده بازی نکنید، حتی برای چند لحظه! دربخشی از مسیر با تخته کردن برروی پدال گاز و وارد شدن به یک پیچ نه چندان تند قدرت پایداری و هندلینگ SL حساب کار را دستمان داد. فرمان تند و تیز این شوالیه کاملاً گوش به فرمان شماست و با هر عکس العملی سبک رانندگی شما را عوض خواهد کرد. اما این جعبه دنده7سرعته تیپ ترونیک مرسدس بنز است که مثل همیشه با کمی تأخیر در تعویض دنده لذت رانندگی را در لحظات اول کاهش می دهد. ایراد کلی نمی توان از این هیولای400اسب بخاری گرفت، تنها نبود دوربین عقب در حین پارک کردن و حرکت با دنده عقب را می توان جز مهم ترین نواقص برخی از محصولات مرسدس بنز به حساب آورد. خودرویی که با سطح تجهیزات کامل و لوکس و برچسب قیمتی400 میلیون تومان عرضه می شود، نداشتن یک آپشن معمولی همانند دوربین عقب برای مالک حتماً کمی غیرقابل تصور خواهد بود. درکل ملاقات باSLهای مختلف با پیشرانه های 6 و 8سیلندر این تجربه را برای نگارنده ایجاد می کند که شما با خودرویی جوان پسند و اسپرت روبه رو هستید، اگر اجازه دریافت پلاک ملی برای SLSAMG ندارید

می توانید با همین پیشرانه 5.5لیتری استانداردSL لذت رانندگی را تجربه نمایید. خودرویی که بهتر است برای استفاده روزمره از آن استفاده نکنید و برای مهمانی ها و مسافرت های دو نفره آن را از پارکینگ خانه خود خارج نمایید. درپایان ضمن تشکر از آقای سامان مالک جوان خودرو جهت در اختیار قرار دادن خودرویشان، از همراهی آقایان مهرشاد فدایی نژاد و علی امیری در این آزمایش سپاسگذاریم.

عکس از لامبور گینی اوانتادور در ایران!!!

www.tuningam.ir(3)

از سال ۱۳۸۰ به بعد ورود خودروهای لوکس و گذر موقت به ایران رونق یافت و باعث شد تعداد زیادی لامبورگینی ، فراری ، فورد ، کامارو و … که تصورش در ایران سخت بود  وارد کشور شد و در بین این خودرو ها لامبورگینی یکی از کم یاب ترین خودرو هاست ، که تعداد زیادی از آن وارد ایران شده و به حدی رسیده که در روزنامه ها و سایت ها می توانیم آگهی فروش لامبورگینی و خودرو های کمیابی همچون فراری و مازراتی به صورت گذر موقت و حتی پلاک شده یافت.

www.tuningam.ir(1)

اکنون نیز یکی از بهترین خودرو های لامبورگینی یعنی مدل اونتادور در راه ورود به ایران است . در تصاویر خودروی لامبورگینی اونتادور نارنجی رنگی را مشاهده می کنید که در خیابان های دبی است و قرار است به زودی این خودرو پا به خیابان های تهران بگذارد.

www.tuningam.ir(2)

در پایین میتوانید مشخصات فنی این خودرو را مشاهده کنید.

مدل
سال ساخت ۲۰۱۲
کمپانی سازنده لامبورگینی
نام اونتادور ال پی ۷۰۰
شکل ظاهری دو در
سبک اسپرت
تریم ۴
قیمت ۵۵۰٫۰۰۰ دلار


موتور و قدرت
نوع موتور ۱۲
حجم موتور ۶٫۵ (لیتر)
حداکثر قدرت ۷۰۰ اسب بخار در ۸۲۵۰دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
سوپاپ ۴ عدد در هر سیلندر
نسبت تراکم ۱۱٫۸:۱
گیربکس ۷ دنده اتوماتیک
شتاب ۰-۱۰۰ ۲٫۹


سوخت
ظرفیت مخزن سوخت ۹۰ (لیتر)
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت در شهر ۲۷٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه ۱۱٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن و ابعاد خارجی
وزن ۱۵۷۵ (کیلوگرم)
طول ۴۷۸۰ (میلی متر)
عرض ۲۰۳۰ (میلی متر)
ارتفاع ۱۱۳۶ (میلی متر)
فاصله دو محور ۲۷۰۰ (میلی متر)
فاصله چرخ های جلو ۱۷۲۰ (میلی متر)
فاصله چرخ های عقب ۱۷۰۰ (میلی متر)

شاهکار تازه ی لامبور گینی

لامبورگینی پس از ارایه مدل کم نظیر آوانته دور حالا در حال آماده سازی یک خودرو سوپر اسپرت جدید است.به نقل از عصر خودرو این سازنده سوپر اسپورت های سریع السیر هنوز اطلاعات زیادی درباره محصول جدید خود ارائه نکرده است اما به نظر می رسد خودرو جدید لامبورگینی سستو المنتو (عنصر ششم) باشد که در سال 2010 در نمایشگاه پاریس برای نخستین بار رونمایی شد.

  لامبورگینی

 

حالا قرار است تولید این خودرو به زودی آغاز شود و در این صورت بنا بر گزارش های قبلی این مدل به تعداد محدود تولید خواهد شد. بدنه آن از فیبرکربن ساخته شده است تا آن را به سبک ترین خودرو ساخت لامبورگینی تبدیل کند.

لامبورگینی جدید با شاسی فیبرکربنی ،  2.202 پوند وزن دارد و و به موتور V10 که 562 اسب بخاری مجهز است که نیرو را به هر چهار چرخ میرساند.

عنصر ششم لامبورگینی با سقف سرعت 305 کیلومتر در ساعت میتواند ظرف مدت  2.5 ثانیه از حال سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد که در حد اندازه سریع ترین و گران ترین سوپر اسپورت های جهان همچون بوگاتی ویرون خواهد بود.

مقایسه دو خودروی منحصر به فرد:لکسوسRX350وپورشه کاین

لکسوس RX350

نسل قبل لکسوس RX350 با قیمتی حدود 95 میلیون تومان در ایران عرضه می شد و به خوبی مورد استقبال هموطنان قرار گرفت اما از لحاظ ظاهری و استایل طراحی چندان جذاب و دلچسب به نظر نمی رسید. طولی نکشید که نسل بعدی این خودرو با چهره ای کاملا متفاوت و زیبا وارد بازار شد و همه نقایص قبلی را برطرف ساخت.

طراحی این نسل از RX بسیار مدرن و جذاب بوده و تقریبا مورد پسند بسیاری از سلیقه ها است. مهمترین مشکل طراحی نسل قبل، فرم نه چندان دلچسب کاسه چراغ های جلو و عقب بود که در نسل جدید به کلی تغییر کرده و به یکی از زیباترین قسمت های نمای بصری خودرو تبدیل شدند.

طراحان لکسوس سعی کردند این مدل از RX حالتی اسپورت تر پیدا کرده و چهره جسورتری را به نمایش بگذارد که این خصیصه در نمای جلو یآن با وجود چراغ های باریک و کشیده و همچنین جلوپنجره بزرگ وی شکل، به خوبی نمایان می شود.

 RX350 در نمای عقب تنومند و با هیبت به نظر می رسد و چراغ های کریستالی سفید آن، زیبایی خاصی را برای این قسمت فراهم آورده اند. نمای جانبی خودرو نیز پویاتر از قبل به نظر می رسد و همه این عوامل دست در دست هم داده تا RX350 به یکی از محجبوب ترین اتومبیل های بازار داخلی تبدیل شود به طوری که هر بار از منزل خارج می شوید تعداد نسبتا زیادی از این اتومبیل را در سطح شهر مشاهده می کنید. البته محبوبیت RX350 در طراحی ظاهری آن خلاصه نشده و عواملی چون کیفیت، راحتی و امکانات نیز در آن تاثیرگذار بوده است.


با باز کردن در کابین اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند کیفیت بسیار عالی ادوات و پوشش های کابین بوده که انصافا نسبت به خیلی از اتومبیل های پرمدعای آلمانی برتر است.

صندلی ها با پوشش چرم طبیعی و سقف نیز از جنس جیر است که این دو ویژگی در بسیاری از اتومبیل های لوکس و گران قیمت به صورت یک آپشن عرضه می شوند اما در RX350 به صورت پایه در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

داشبورد و پانل مرکزی از یک طراحی مدرن و فوق العاده ارگونومیک برخوردار هستند و اهرم تعویض دنده نیز با شیب نسبتا زیاد در قسمت پایین پانل نصب شده است تا به راحتی در دسترس راننده قرار گیرد.


صندلی های RX350 بسیار نرم و راحت بوده و فضای پا برای هر پنج سرنشین جادار و قابل تحسین است. RX350 مجموعه ای از مدرن ترین تکنولوژی روز را در خود جای داده است که از جمله آنها می توان به نمایشگر مرکزی 7 اینچی OLED – سیستم حافظه یکپارچه صندلی ها، آینه و ستون فرمان، گرم کن و سردکن صندلی ها، سیستم صوتی حرفه  ای مارک لونیسون با 12 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر مخصوص برای تهویه عقب، سقف پانورامیک، سیستم نمایش اطلاعات رانندگی روی شیشه جلو (Head Up Display)، در برقی صندوق عقب، نمایشگرهای ردیف عقب، سیستم کروز کنترل هوشمند با رادار و قابلیت ترمزگیری خودکار و همچنین سیستم هوشمند کمک پارک اشاره کرد.


با این حساب لکسوس RX350 از لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی یک مجموعه بسیار کامل را در اختیار شما قرار داده و با وجود 12 ایربگ، ایمنی شما را به بهترین شکل تضمین می کند. این خودرو از یک موتور شش سیلندر وی شکل به حجم 3456 سی سی برخوردار است که با وجود 24 سوپاپ قدرتی معادل 275 اسب بخار و گشتاور 348 نیوتن متر را تولید می کند.

به لطف بهره گیری از این مجموعه توانمند و گیربکس شش دنده فوق هوشمند اتوماتیک ECTi (با قابلیت تعویض دستی) شتابگیری RX350 به خوبی صورت می گیرد و در مدت زمان 5/7 ثانیه از حالتت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند.


در واقع RX350 یک SUV نسبتا پرشتاب بوده و به لطف پیشرانه توانمندش هیچگاه احساس کمبود قدرت به شما دست نمی دهد. شاسی و سیستم تعلیق آن نسبت به نسل قبل تقویت شده و با این وجود هندلینگ آن نیز بهبود یافته است. سواری RX350 بسیار نرم و بی صدا بوده و دست اندازها را به خوبی و بدون کوچک ترین ضربه به اتاق رد می کند که البته این ویژگی در تمامی مدل های لکسوس مشهود است.

ضمن اینکه RX350 نیز مانند دیگر اعضای خانواده لکسوس، اتومبیلی بسیار بادوام و کم استهلاک است. البته میانگین مصرف سوخت این اتومبیل 7/11 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و در شهری مانند تهران حدود 5/13 الی 15 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر می سوزاند که تقریبا زیاد به نظر می رسد.

قیمت نمونه 2012: 180 الی 190 میلیون تومان




پورشه کاین


نسل قبل پورشه کاین اولین مدل از پورشه بود که به دست نمایندگی آن در ایران و با قیمتی حدود 170 تا 190 میلیون تومان به فروش رسید. هیچ کس تصور نمی کرد پای برند پورشه به ایران باز شود و همین خاص بودن باعث شد خیلی ها برای خرید این اتومبیل آلمانی گران قیمت ترغیب شوند.

نسل قبل این خودرو شباهت زیادی به یک پورشه نداشت، به خصوص طراحی جلوی آن که کمی خسته کننده به نظر می رسید اما حدود یک سال بعد از عرضه این خودرو در ایران، نسل جدید آن نیز معرفی شد و طولی نکشید که به بازار داخلی نیز راه یافت.

نسل فعلی آن چهره ای مدرن و جذاب تر داشته و به خوبی پورشه بودنش را نمایان می کند، به خصوص در نمای جلو که چراغ های آن شبیه دیگر مدل های پورشه طراحی شده است. کاین 2011 از نزدیک کوچک تر از آنچه در تصاویر می بیند به نظر می رسد هر چند که طول آن نسبت به نسل قبل افزایش یافته است.


 استفاده از خطوط سیال و روان در طراحی آن بیشتر شده و پف گلگیرها نیز افزایش یافته است. تنها قسمتی که همخوانی چندانی با طراحی دیگر بخش ها ندارد، فرم چراغ های عقب بوده که البته بعد از مدتی به آن عادت کرده و LED هایش هنگام روشن شدن، بسیار زیبا به نظر می رسند.

نمای جانبی آن نیز نسبت به قبل اسپورت تر شده و در کل یک استایل شیک، اسپورت و خوش تراش را به نمایش م یگذارد. کیفیت بی نظیر و مثال زدنی مواد به کار رفته شده در کابین کاین و دقت بالای مونتاژ قطعات حتی از پشت شیشه نیز تشخیص داده می شود و به واقع می توان گفت یک سر و گردن از لکسوس بالاتر است.

برای پوشش چرم طبیعی کاین 2011 دو نوع ترکیب رنگی قهوه ای تیره (اسپرسو) یا قهوه ای و کرم در نظر گرفته شده است و اگر رنگ های دیگری را بخواهید باید به سراغ چرم مصنوعی بروید که آن هم از لحاظ کیفیت و مرغوبیت تحسین برانگیز است. طراحی ادوات داشبورد و کنسول مرکزی آن بسیار زیبا و شبیه به پانامرا بوده و بی شباهت به کابین هواپیما هم نیست!



در نگاه اول انبوه کلیدها و شاسی ها روی پانل و کنسول مرکزی ممکن است شما را گیج کند اما با یک نگاه اجمالی به سرعت با آنها ارتباط برقرار کرده و با کارکرد هر یک آشنا می شوید. کاین نیز کلیه تجهیزات و امکانات رفاهی RX350 را دارا بوده با این تفاوت که مواردی چون سیستم صوتی حرفه ای BOSE یا Brumester، قابلیت تنظیم ارتفاع و گرم کن خودرو در حالت پارک نیز به لیست تجهیزات آن اضافه می شود. البته از نظر تزئینات کابین امکانات بسیار زیادی در دستر مشتریان قرار دارد و آنها می توانند کابین اتومبیل خود را با تزئینات آلومینیوم، چرم، فیبر کربن یا چوب در رنگ ها و ترکیبات مختلف سفارش دهند.

خیلی از موارد دیگر چون حک شدن لوگوی پورشه روی چرم صندلی ها یا رنگی بودن لوگوی پورشه روی رینگ ها نیز به صورت آپشن در نظر گرفته شده اند. صندلی های کاین نسبت به RX350 اسپورت تر و البته کمی سفت تر است که این ویژگی با توجه به ذات اسپورت کاین قابل توجیه است اما فضای پا برای همه سرنشینان جادار و رضایتبخش است.


کاین از یک پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ به حجم 3598 سی سی برخوردار است که قدرتی معادل 300 اسب بخار را به همراه گشتاور 400 نیوتن متر تولید می کند اما شتابگیری و عملکرد آن نسبت به انتظاری که از یک پورشه داریم کمی کند و تنبل بوده و شتاب اولیه آن نیز 0/3 ثانیه از RX350 کندتر است ولی تعویض های هوشمند و مکرر گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (با قابلیت تعویض دستی از روی فرمان) باعث می شود هنگام حرکت، بهترین دور موتور و قدرت در اختیار راننده قرار گیرد و در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شود.

هندلینگ و پایداری کاین در بین SUV های مطرح جهان بسیار عالی بوده و به لطف سیستم هوشمند کنترل پایداری PSM و مدیریت شاسی PDCC بهترین فرمانپذیری و پایداری را به ارمغان می آورد. ضمنا عملکرد سیستم تعلیق آن حتی در حالت Comfort نیز به نرمی RX350 نیست.



صدای منبع اگزوز کاین در دورهای بالا و حالت Sport بسیار جذاب بوده و برخلاف RX350 که یک SUV شهری است، کاین از قابلیت های آفرود قابل توجهی برخوردار است. میانگین مصرف سوخت کاین 2011 برابر 9/9 لیتر و در شهر 13/2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در کل می توان گفت کاین یک SUV سوپرلوکس و اسپورت بوده که به اندازه کافی در خیابان ها جلب توجه کرده و تجملاتی تر از RX350 به نظر می رسد خصوصا اینکه تعداد آن نسبت به RX350 خیلی کمتر است.