مرجع اخبار خودرو و وسائل نقلیه

فراسو مرجعی معتبر در عرصه تکنولوژی خودرو

مرجع اخبار خودرو و وسائل نقلیه

فراسو مرجعی معتبر در عرصه تکنولوژی خودرو

۳۵ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

امن ترین و زیباترین خودروی جهان + عکس

امن ترین و زیباترین خودروی جهان + عکس
 
تنها لباس‌های معمرقذافی با دکمه‌های بزرگ یا چادری که در آن می‌خوابد و هر جا که می‌رود با خود می‌برد، عجیب نیست، بلکه خودروی دیکتاتور نیز بسیار عجیب است. به نوشته روزنامه‌ "المصری الیوم"، خودروی معمر قذافی، رهبر لیبی که برای خود سفارش داده به ادعای مسئولان این کشور امن‌ترین خودرو در جهان است و بیشتر شبیه‌ یک موشک بزرگ است.
 
این خودرو دارای سالنی با پنج صندلی و یک سیستم دفاع الکترونیکی و مجهز به کیسه‌های هوا است. این خودرو همچنین مجهز به ضربه‌گیر تاشو است تا در هنگام تصادف از آن استفاده شود. "دوخیلی المغارف"، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری داخلی لیبی که این خودرو را تولید کرده است این خودرو را انقلابی در تاریخ خودرو سازی می‌داند.
 
امن ترین و زیباترین خودروی جهان + عکس 
امن ترین و زیباترین خودروی جهان + عکس
 

احتمال رونمایی از یک نسخه ویژه جگوار F-type

احتمال رونمایی از یک نسخه ویژه جگوار F-type

اعتقاد بر این است که اگر این خودرو بر روی خط تولید جگوار قرار گیرد به احتمال فراوان دارای یک فروش قوی خواهد بود هر چند به تازگی موتور سوپرشارژ V8 با ظرفیت 5.0 لیتری در مدل های جدید XJR و XKR-S قرار داده شده است و در ضمن دارای قدرت پیشرانه 542 اسب بخاری نیز هستند.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:شایعات حکایت از این دارد که قرار است یک نسخه ویژه جگوار F-type توسط مهندسین خودروساز بریتانیایی با موتور سوپرشارژ V8 و قدرت پیشرانه بالای ۶۰۰ اسب بخار مورد توسعه قرار بگیرد که البته هنوز قطعی نشده است.

Jaguar f-type-gt-BSY_final

اعتقاد بر این است که اگر این خودرو بر روی خط تولید جگوار قرار گیرد به احتمال فراوان دارای یک فروش قوی خواهد بود هر چند به تازگی موتور سوپرشارژ  V8 با ظرفیت ۵٫۰ لیتری در مدل‌های جدید XJR و XKR-S قرار داده شده است و در ضمن دارای قدرت پیشرانه ۵۴۲ اسب بخاری نیز هستند.

رئیش شرکت جگوار آدریان‌هال مارک این موضوع را تائید نمی‌کند اما اذعان دارد که تولید یک نسخه محدود می‌تواند روح XKR-S GT را دوباره زنده کند .

یکی از مزایای تولید محدود به فرض مثال ۵۰ عددی ،ضمن گرم کردن بازار یک برند این امکان را به مهندسین جگوار میدهد تا فن آوری‌های آینده خود را به عنوان یک بستر بر روی نسخه محدود به بوته ازمایش بگذارند هر چند‌هال مارک عقیده دارد تولید ۳۰ تا ۵۰ عددی یک نسخه محدود هیچ گونه تاثیری در سرنوشت جگوار نداشته ولی اهمیت دانش افزای آن بسیار بیشتر از اهمیت فروش و قیمت آن است.

چندی پیش‌هال مارک تاکید کرده بود که در طول آزمایش مدل  XKR-S GT ،مهندسان خروجی‌های بالاتر از سوپرشارژ V8  را نیز تجربه کرده بودند.

هر چند بعید است تا سال ۲۰۱۶ ما شاهد یک نسخه ویژه از F-TYPE باشیم اما به عنوان یک مدل مفهومی‌جشنواره سرعت گودوود می‌تواند به طور سنتی پروژه‌های جگوار را جلوتر از برنامه زمان بندی شده نشان دهد و به عنوان مثال در سال گذشته یک نمونه اولیه از مدل F-TYPE در جشنواره مشابه ای به نمایش گذاشته شده بود.

Jag_0_0

گفتنی است که در جشن ۵۰ سالگی پورشه ۹۱۱ ،این شرکت درخواست اضافه شدن به این جشن برای رونمایی از یک چیز”ویژه” را داده است.

به هر حال توسعه مدل‌های GT این امکان را نیز به جگوار می‌دهد تا به عنوان یک تولید کننده خودروهای اسپرت بتواند خود را بیش تر از بیش در بازار این گونه خودروها تثبیت کند.

شایان ذکر است که چندی پیش پروژه‌هایپرکار C-X75 بنا به دلایلی نیمه کاره رها شد که یکی از دلایل ان مخالفت‌هال مارک با پروژه‌های طراحی شده در کوتاه مدت به بهانه عدم تحقیق و توسعه کافی بود.

به هر حال در صورت تحقق این امر ما شاهد یک خودرو قوی تر از F-TYPE خواهیم بود هر چند جگوار هنوز هم در پیچ و خم دادگاه با آئودی رقیب آلمانی این شرکت بر سر استفاده از نشان R-S اختلاف داشته و خودروساز آلمانی مصر است که لوگوی مربوطه جگوار باید عوض شود.

شاسی بلند کوچولوی مرسدس بنز برای سال 2014 !

شاسی بلند کوچولوی مرسدس بنز برای سال 2014 !

برای سال 2014 یعنی دو سال بعد از پایان جهان، مرسدس بنز نقشه ارائه مدلی کوچک از شاسی بلند های خارج از جاده خود را در سر می پروراند. اگر روند نامگذاری مدلهای جدید بنز در این مدل هم تکرار شود ، نام آن GLC خواهد بود.

شاسی بلند کوچولوی مرسدس بنز برای سال 2014 !

2014 Mercedes-Benz GLC

این خودرو احتمالاً پلاتفرم مشترکی با نسل بعدی مرسدس بنز A-class  یا کلاس B خواهد داشت. این ماشین بصورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل و با استفاده از موتورهای چهار سیلندر و نسل جدید سیستم های توربوشارژر تولید خواهد شد. موتورهای بنزینی 1.6 لیتری  120 تا 154 اسب بخار و موتورهای دیزلی 1.8 لیتری یا 2.1 لیتری توربودیزل برای آن در نظر گرفته شده اند. گیربکس هم شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوتایی خواهد بود.

شاسی بلند کوچولوی مرسدس بنز برای سال 2014 !


طراحی ظاهری آن برخلاف طراحی جعبه مانند GLK دارای خطوط نرم و زوایای ملایم است که آن را شبیه مدلهای ژاپنی رقیب می نماید. با اینحال بر کسی پوشیده نیست که رقیبان واقعی آن بی ام و X1 و آئودی Q3 برای یک رقابت سخت و نفس گیر ، انتظار آن را می کشند.

اولین لکسوس LFA نوربرگ‌رینگ در انگلستان

اولین لکسوس LFA نوربرگ‌رینگ در انگلستان

لوگوی لکسوس

هفته گذشته اولین دستگاه لکسوس LFA با پکیج نوربرگ رینگ برای تحویل به مالک خود وارد انگلستان شده است؛ این سوپراسپرت ژاپنی مزین به رنگ نارنجی بوده و تریم مشکی رنگ کابین داشته است.

لکسوس LFA

لکسوس LFA نوربرگ‌رینگ در حدود 70,000 دلار گران‌تر از نسخه‌های استاندارد LFA است. این خودرو که دارای کیت فیبرکربنی جدید بوده، پیشرانه‌ای 4.8 لیتری V10 داشته که می‌تواند تا 562 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

این میزان قدرت که 10 اسب‌بخار بیشتر از LFA است، توسط گیربکس شش سرعته ترتیبی که در 0.15 ثانیه دنده‌ها را تعویض می‌کند، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تاصد این خودرو 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 325 کیلومتر برساعت است.

لکسوس LFA

کاهش 10 میلی‌متری ارتفاع تعلیق، تریم فیبرکربنی برای کنسول، تایرهای مسابقه‌ای و اسپویلر ثابت عقب از دیگر مشخصه‌های لکسوس LFA نوربرگ‌رینگ خواهند بود. گفتنی است از این خودرو تنها 50 دستگاه تولید می‌شود.

لکسوس LFA

لکسوس LFA

پورشه باکستر در برابر جنسیس کوپه

پورشه باکستر در برابر جنسیس کوپه                                                

روزی که جنسیس کوپه با محدوده قیمتی 60 ﺗﺎ 70 میلیون پس از هیوندای کوپه وارد کشور شد توانست بدلیل طراحی بروز و پویا، پیشرانه قلدر و البتـه قیمـت رقابتـی بسیار خوب بسیاری از خودروهای اسپورت المانی را دچار مشکل کند، حتی تا مدتها جنسیس کوپه حربه ای شده بود برای تحقیر فنی مرسـدس بــنز SL500 ﺑـﺎ ﺑﺮﭼﺴـﺐ قیمتی 400 میلیون و بی ام و های 330 البته تنها در بخش شتاب گیری!


پورشه در برابر جنسیس کوپه

ولی با پیدا شدن سـرو کلـه باکسـتر بعنوان یـک روباز تمامـا اسـپورت داسـتان تغییر کــرد. ﻣـﺎ هـم تصــمیم گــرفتیم هــر دوی ایــن خودروهــای اســپورت 6 ســیلندر را بــه میــدان مبــازره بکشــیم. البتــه رنــج قیمــتی باکســتر – در زمــان تســت – حــدود 120 میلیــون تومــان و دو برابر جنسیس بود، به علاوه اینکه موتور جنسیس 3.8 ولی پورشه روی همین موتور 6 سیلندر از مکانیزم تخت (و نـه خورجیــنی) ﺑـﺎ ﮔﻨﺠــﺎﯾﺶ 2893 ﺳـﯽ ﺳـﯽ ﯾﻌﻨﯽ حدود 900 ﺳﯽ سی کمتر از جنسیس کوپه سود برده بود.

اما این دو خودرو اسپورت بدلیل 3 فاکتور مشترک به میدان رزم فرا خوانده شدند که شامل شتاب اولیـه 5.4 و 5.6، پیشرانه 6 سیلندر و البته تعریف 5.4 ﺗﺎ 5.6 کیلوگرم از وزن برای یک اسب بخار. البته برای این تست باید قاعـدتا پورشـه باکسـتر S بـا موتـور 3.5 لیـتری 310 اسبی استفاده می شد اما بدلیل موجود نبودن در زمان تست و اینکه در آن محدود زمانی تمامی باکسترهای وارداتی از نوع 3 لیتری بودند به انچه داشـته قناعـت کـرده و لباس رزم برتن و راهی میدان نبردشدیم!

پورشه در برابر جنسیس کوپه

پورشه در برابر جنسیس کوپه

تست اولیه قاعدتا روی خط استارت و در مسیر مستقیمی 1 کیلومتری بود که قاعدتا به بیش از 400 متر آن نیاز نداشتیم. با کستر با موتــور 3 لیـتری تخـت با مرکـز ثقل بسـیار پایین تـری از زمیـن ناگهان کنده شد و علی رغم پیشرانه 255 اسبی دماغه اش به میزان 2 متر از جنسیس 306 اسبی جلـو افتــاد. ایـن مسـئله البتـه با توجــه بـا وزن 1380 کیلوگرمـی باکستر و تعریف 1 اسب بخار به 5.4 کیلوگـرم وزن در مقابــل جنسـیس 1610 کیلوگرمـی کــه بــا موتـور قلـدرتر جــور مابه التفــاوت 300 کیلوگرمـی اضــافه وزنـش بـه نسـبت باکستر را کشیده بود شاید دور از انتظارنبود.البته نسبت تعریف وزنی به قدرت موتور جنسیس تنها 2 دهم کمتر بود که مهندسین هیوندای به عدد 5.2 کیلوگرم برای هر اسب بخار رسـیده بودند.

دیری نپاییـد و دور از انتطارهم نبود که جنسیس در کمتر از نیم ثانیه این فاصله را جبران نمود و دقیقا در 350 متر اولیه هر دو خودرو دماغه به دماغه با هم حرکت کردنــد و هــردو روی 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر رسیدند و این اتفاق دقیقا درحالی رخ داد که روی کاتالوگ شتاب اولیه جنسیس کوپه 5.4 ثانیـه و باکسـتر تنهـا 2 دهـم ثانیــه بیشـتر ﯾﻌﻨﯽ 5.6 بود. پس در شتاب اولیه پورشه با توجه به ایرودینامیک قوی تر، وزن و مرکز ثقل پایین تر و البته جعبه دنده PDK که فوق العاده سـریع و بــی خطـا تعویض مـی شد جور اسب بخار کمتر را کشیده بود.

پورشه در برابر جنسیس کوپه

اما داستان پس از گذر از 300 متر کاملا تغییر کرد و موتور خوش گشتاور جنسیس کوپه با خروجی 357 نیوتن متر درحال بـه رخ کشـیدن توان خود به موتور 290 نیوتن متری باکستربود! البتـه پورشــه هـم بــرای رسـیدن بـه گشــتاور و اسـب بخار مـاکزیممش درحـالی دور موتورهــای بـاﻻتری روی 6400 و 6000 دور تعریف کرده بود که برای جنسیس 6300 دور برای اسب بخار و 4700 دور برای ماکزیمم گشتاور تعریف شده بود ولی برای کـل کل جـدی دو رقیـب کــه رقیـب المانـی موتور ضعیف تری داشت تنها این فاکتورها کافی نبود و درگذر از 300 متر بــود کــه ناگهـان جنسـیس از باکستر فاصــله گرفـت و با رســیدن بـه 450 و 500 مــتراین فاصــله را بیشتر و جلو افتادن کوپه کره ای از رقیب المانی مشهودتر شد. ﺗﺎ اینجا در شتاب گیری اولیه هردو خودر نمره مساوی دریافت کردند، اما درشتاب گیری ثانویه جنسیس بـا یک نمره مثبت جلو افتاده بود که جعبه دنده محشر باکستر بازی را به تساوی کشاند.

نتیجه بخش اول: جنسیس 1 – ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ1

بخش دوم پس ازشتاب گیری تست فرمان پذیری و هندلینگ خودروها بــود، بـه همیـن دلیـل سـرعت خودروهـا به حـدود 120 کیلومتر کـاهش و تعــویض ناگهـانی خطــوط آغاز شد. با افزایش سرعت تا 140 کیلومتر هردو خودرو تو دست و با تسلط کامل اقدام به تغییر لاین می کردند اما پس از 140 کیلومتر جنسیس دیگر خودروی با هندلینگـی نبود و درعقب خودرو حالت های ناپایــداری دیـده مـی شد و ایــن اتفـاق درحـالی رخ می داد کــه همچنــان باکسـتر بـه زمیـن چسـبیده بود. حـتی فرمـان باکسـتر دقیـقتر و هوشیارتر بود و ضربات انتقالی حاصل از حرکت در آن اصلا نمادی نداشت. در صورتیکه فرمان جنسیس با توجه بـه تایرهــا و رینگ های بزرگـتر هم سـفت تـر و هـم اینکـه ﺑﺮﺧﯽ ضربات ریز و درشت را به دستان راننده انتقال می داد.

نتیجه بخش دوم: ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ 2 – جنسیس 1

در بخش سوم نوبت به چسبندگی خودرو روی زمین و البته راحتی سواری رسید که با وارد شدن به پیچی با زاویه 60درجه پورشه باکستر هر آنچه در توان داشت نشان داد و ﺑﺎ ﻣﺎﮐﺰﯾﻤﻢ 0.95 جی فشار جانبی رکورد خوبی به جای گذاشت و درحالی به هیچ وجه از زمین جدا نمی شد که جنسیس روی 0.90 جی کنـترل عقــب خـودرو از دست رفت و بسرعت دچار آشفتگی شد و حتی رینگ های بزرگتر هیچ کمکی بــه ایـن کوپــه نوپــای کــره ای نکـرد.

از طرفــی بدلیل ارتفـاع بسـیار پــایین تـر باکســتر تا زمیـن، هندلینگ و چسبندگی این خودرو در کنار سیستم مدیریت تعلیق و پایداری پورشه که بی نظیر عمل می کنـد مثـل الماسـی مـی درخشـید و حـتی علـی رغـم اسـپورت تر بودن سیستم تعلیق باکستر اما کوبش های آن بیش از جنسیس نبوده و سواری به مراتب دلنشین تر و راحت تری از جنسیس داشت.

نتیجه بخش سوم: ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ 3 – جنسیس1

دربخش چهارم به فاکتور ترمزگیری رسیدیم که با کاهش ناگهانی سرعت از 110 به صفر باکستر با ترمزهای قدرتمند خود که مجز به دیسکهای 318 میلی مـتری بــود بدون هیچگونه کشیدگی فرمان به جناحین پس از 35ﻣﺘﺮ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﺷﺪ که همین رکورد برای جنسیس که ترمزهای قوی هم نداشت روی 38 متر اتفاق افتاد.

نتیجه بخش چهارم: ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ 4 – جنسیس1

دربخش پنجم تست، به دو فاکتور پرداختیم که نخست جذابیت صدای پیشرانه و اگزوز یک خـودروی اسـپورت و دوم فضــای داخلـی کـابین بود که صـدای موتـور و منیـع اگزوز باکستر بی بدیل و مثل غرش مردانه بود و به مراتب جذاب تر از جنسیس بود و یک نمره مثبت به باکستر می افزود ولی در عوض فضای داخلی جنســیس بیشتر بود و مثل باکستر احساس خفگی به راننده دست نمی داد و یک امتیاز گرفته شد باکستر را جبران می کرد.

نتیجه ﺑﺨﺶ ﭘﻨﺠﻢ: ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ 5 – جنسیس 2

دراین قسمت نوبت به بررسی کیفیت ساخت اتاق و استفاده از مواد روز دنیا رسید که بدون شک پورشه باکستر بدلیل کابینی شیک و با کیفیت استثنایی جای هیـچ حرف زدنی برای جنسیس که اگرچه کابین مدرنی داشت اما بدلیل استفاده از کیفیت ساخت پایین و پرکردن کابین با انواع پلاستیک نگذاشت. حـتی ارگونومـی پورشــه درکنار صندلی های اسپورت بی نظیر آن دراین کلاس با کمتر خودرویی قابل مقایسه بود.

نتیجه بخش ﺷﺸﻢ: ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ6 - جنسیس 2

درکل پس از در نظرگرفتن مصرف سوخت هر دو خوردو در 100 کیلومتر شهری که برای باکستر 13.6 و برای جنسیس 13.8 لیتر بوده و همچنین هزینه نگهـداری هردو خـودرو کـه البته با توجه با گارانتی های هر دو تا مدتی برای برخی موارد رایگان است اما کلا هزینه نگهداری یک خودروی المانی با تکنولوژی پیچیـده و بـدلیل اســتفاده از مــواد بــا کیفیت بسیار باﻻتر بیشتر بوده ولی درعین حال کلاس و پرسیتیژ و کیفیت و راحتی سواری در کلاس پورشه با هیوندای هیچگاه قابل مقایسـه نبـوده و نخواهـد بـود و دقیقا شما درمقابل پرداخت مبلغی دو برابر قیمت جنسیس سوار بر خودروی دو نفره ای خواهید شد که دقیقا مصداق این است که هر مقـدار پول بدهیـد همـان انــدازه امکانـات و سواری دریافت خواهید کرد.


رونمایی از رولزرویس فانتوم V16 کوپه

رونمایی از رولزرویس فانتوم V16 کوپه


اختصاصی از نمایشگاه فرانکفورت: از زمانیکه شایعاتی مبنی بر حضور این کوپه لوکس در فیلم سینمایی Johnny English Reborn وبا بازی روآن آت‌کینسون (مستر بین) بر زبان‌ها افتاد، این خودرو بیش از پیش مشهور شد . . . .

رولزرویس فانتوم V16 کوپه

در وهله اول قرار بود که این خودرو متفاوت‌تر از بقیه فانتوم‌ها باشد از این‌رو موتور ۱۶ سیلندر V شکل به حجم تقریبی ۹ لیتر برای آن درنظر گرفته شد. اما به دلایلی (که هنوز معلوم نیست) استفاده از این موتور هنوز امکان‌پذیر نشده است.

رولزرویس فانتوم V16 کوپه

البته گویا چندین پیشرانه دیگر نیز برای این خودرو درنظر گرفته شده ولی چون هنوز به صورت رسمی تائید نشده از ذکر جزئیات آن خودداری می‌کنیم.

گفتنی است رولزرویس فانتوم کوپه که از سال ۲۰۰۸ تولید آن آغاز شده، در حالت استاندارد دارای پیشرانه‌ای V12 به حجم ۶.۷۵ لیتر است. قدرت و گشتاور این خودرو نیز به ترتیب عبارتند از ۴۵۳ اسب‌بخار و ۷۲۰ نیوتن‌متر.

رونمایی مـازراتی گـرن‌توریزمو اسپـرت

رونمایی مـازراتی گـرن‌توریزمو اسپـرت

لوگوی مازراتی

اختصاصی از نمایشگاه ژنو: گرن‌توریزمو Sport نام محصول جدیدی است که بزودی جایگزین گرن‌توریزموS خواهد شد . . .

مـازراتی گـرن‌توریزمو اسپـرت 2013

صرف‌نظر از تغییرات ظاهری که مهم‌ترین آنها تغییر سپر جلو و افزوده‌شدن LEDهای مخصوص روز است، بر روی این خودرو پیشرانه‌ای هشت‌سیلندر به حجم 4.7 لیتر قرار گرفته که می‌تواند 460 اسب‌بخار و بیش از 520 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار چرخ‌های عقب قرار دهد.

مـازراتی گـرن‌توریزمو اسپـرت 2013

مشتریان می توانند دو گیربکس شش سرعته اتوماتیک یا شش سرعته الکترواکتیو را انتخاب کنند که در نوع دوم شتاب صفرتاصد خودرو 0.1 ثانیه کاهش می‌یابد. رینگ‌های 20 اینچی جدید و همچنین رنگ آبی متالیک برای بدنه که بر روی کالیبرهای ترمز نیز پاشیده شده از دیگر جزییات این خودروست.

مـازراتی گـرن‌توریزمو اسپـرت 2013

مازراتی گرن‌توریمو اسپرت بسته به اینکه حالت رانندگی Sport آن فعال باشد یا خیر می‌تواند یک سواری راحت و آرام یا یک سواری پرهیجان و نگران‌کننده را برای شما فراهم کند!

مـازراتی گـرن‌توریزمو اسپـرت 2013

مـازراتی گـرن‌توریزمو اسپـرت 2013

مـازراتی گـرن‌توریزمو اسپـرت 2013

عکس های از نسل جدید ائودی R8 2015

آئودی

کاملاً مشخص است که آئودی دارد به شدت روی نسل بعدی آئودی R8 کار می‌کند اما در این بین طراح جوان 28 ساله صنعت خودرو به نام Sebastian Kunz رندرها و پیش طرح‌هایی از آئودی R8 2015 منتشر کرده است. باید بدانید که R8 پلت فرم خود را با لامبورگینی کابررا به اشتراک گذاشته است.

در نگاه اول طراحی این خودرو کاملاً تکاملی و ناآرام است. واضح است که طراح این رندرها برای طراحی R8 از آئودی Nanuk که در نمایشگاه فرانکفورت امسال رونمایی شده بود الهام گرفته است. به طور کلی این خودرو دارای یک جلو پنجره مشبک برجسته با ورودی هوای بزرگ‌تر است. همچنین در طراحی این خودرو رینگ‌های عظیم آلیاژی به چشم می‌خورند. فاسیایجلوی این خودرو با چراغ‌ها ماتریکس LED، دو چندان جسورانه شده است.
آئودی R8 2015
انتظار می‌رود این خودرو با همان موتورهای 4.2 لیتری V8 و 5.2 لیتری V10 عرضه خواهد شد. احتمال داده می‌شود با بروزرسانی های صورت گرفته، موتور 8 سیلندر می‌تواند 450 اسب بخار و موتور 10 سیلندر حدود 570 اسب بخار نیرو تولید کند تنها 30 اسب بخار کمتر از کابررا.
همچنین انتظار می‌رود مصرف سوخت این خودرو به لطف استفاده از سیستم‌ها غیر فعال کردن سیلندرها و شروع/توقف بسیار بهبود یافته باشد.

اولین نیسان GT-Rدرایران

بالاخره نیسان جی تی ار پا به ایران گذاشت . این خودروی ژاپنی که مدل 2011 اون 800 اسب بخار تولید میکنه یکی از پرشتاب ترین خودروهای سوپر اسپرته که من واقعا به شخصه دوستش دارم این گودزیلای ژاپنی به راحتی خیلی از سوپر اسپرتهای نظیر فراری و لامبورگینی و .... رو هنگام درگ تو خاک پشت سرش گم میکنه - قیمت پایین این خودرو و امکانات بالاش باعث شده خیلی ها علاقمند به این خودرو بشن و همکنون تعدادی از این خودرو وارد ایران شده امیدوارم روزی برسه که براحتی و با قیمت واقعی بشه این خودروها رو خرید و شماره کرد و لذت سواریشون رو با خود به گور نبرد ... به امید انروز


                                                             



  مدل 
سال ساخت  2008   
کارخانه سازنده  نیسان 
مدل  نیسان 
تریم  جی تی آر 
سبک  اسپرت 
شکل ظاهری  دو در 
قیمت پایه  7.700.000 ین ژاپن 
 موتور و قدرت 
نوع موتور  3.8 لیتر 6 سیلندر (V) 
حداکثرقدرت  473 اسب بخاردر6400 دوردردقیقه 
حداکثر گشتاور  588 نیوتن متردر3200-5200 دوردردقیقه 
سوپاپ  4 عدد در هر سیلندر 
قطر سیلندر× کورس پیستون  95.5×88.4 میلی متر 
نسبت تراکم  9:1 
گیربکس  6 دنده دستی  
 
 سوخت 
ظرفیت مخزن سوخت  65 لیتر 
نوع سوخت  بنزین 
میزان مصرف سوخت در شهر  15 لیتر برای هر 100 کیلومتر 
میزان مصرف سوخت در بزرگراه  10 لیتر برای هر 100 کیلومتر  
 
وزن و ابعاد خارجی 
وزن  1740  (کیلوگرم) 
طول  4655 (میلی متر) 
عرض  1895 (میلی متر) 
ارتفاع  1370 (میلی متر) 
فاصله دو محور  2780 (میلی متر) 
فاصله چرخ های جلو  __ 
فاصله چرخ های عقب  __  
 
ترمز و انتقال قدرت 
 استاندارد 
سیستم ترمز ABS  دارد 
نوع انتقال قدرت  دو دیفرانسیل 
سیستم کنترل پایداری  دارد  
 
ابعاد داخلی 
تعداد سرنشین  4 (نفر) 
ارتفاع صندلی جلو  915 (میلی متر) 
ارتفاع صندلی عقب  810 (میلی متر) 
فاصله جلو پای صندلی جلو  1009 (میلی متر) 
فاصله جلو پای صندلی عقب  711 (میلی متر) 
پهنای صندلی جلو  1518 (میلی متر) 
پهنای صندلی عقب  1470 (میلی متر) 
پهنای پشتی جلو  1475 (میلی متر) 
پهنای پشتی عقب  1378 (میلی متر)  
 
امکانات ویژه 
تنظیم برقی صندلی راننده  دارد 
شیشه برقی  دارد 
تنظیم برقی فرمان  دارد 
در باز کن باک خودرو  دارد 
گرم کن شیشه عقب  دارد 
رینگ اسپرت  دارد 
سیستم کنترل سرعت  دارد 
سیستم تهویه مطبوع  دارد 
آنتن برقی  ندارد  
 
 سیستم صوتی 
رادیو  دارد 
پخش کاست دار  ندارد 
پخش CD  دارد 
پخش DVD  دارد 
سیستم تعویض CD  دارد   

سیستم امنیتی 
کیسه هوای راننده  دارد 
کیسه هوای جانبی  دارد 
کیسه هوای سرنشین جلو  دارد 
قفل مرکزی  دارد

نسل جدید نیسان GT-R

گودزیلای ژاپنی برای شکست همه حریفان قدر خود، نیرو و توانایی کافی ذخیره کرده است اما آیا چهره آن هم همان قدر قوی و با شکوه است؟ با اینکه قضاوت درباره طراحی ظاهری خودرو یک امر سلیقه ای است، اما در مقایسه ای پهلو به پهلو بین رقبای عمدتاً اروپایی و نیسان جی تی آر، ضعف طراحی آن مشهود می‌گردد.

2016-nissan-gt-r-5حالا تیم طراحی مجله تاپ اسپید دست روی این خودرو گذاشته و طرحی را برای نسل بعدی جی تی آر پیشنهاد داده است. در طراحی این خودرو به تکامل ظاهری این سوپر اسپرت توجه شده و زبان طراحی محصولات نیسان مخصوصاً المانهای جدید محصولات کانسپت نیز در نظر گرفته شده است. چراغهای بومرنگی و جلوپنجره آشنای نیسان، هواکشهای جانبی مشابه شورولت کوروت، خطوط بدنه ملایم و سقف شیب دار و شناور گونه و اسپویلر بزرگ عقب و از همه بهتر چراغهای نوآورانه عقب در مجموع چهره ای تهاجمی و در عین حال شیک و امروزی به نیسان بخشیده‌اند.

2016-nissan-gt-r 2016-nissan-gt-r-2 2016-nissan-gt-r-3

نسل آینده نیسان GT-R قرار است پیش از پایان سال ۲۰۱۵ و به عنوان مدل ۲۰۱۶ به بازار بیاید. گفته می‌شود تکنولوژی‌های مورد استفاده در آن سیستم غیر فعال کردن سیلندرها و همچنین سیستم حرکت/توقف و حتی سیستم هیبریدی ویلیامز برای تطبیق بیشتر با استانداردهای محیط زیست و مصرف سوخت، خواهند بود.

2016-nissan-gt-r-8_rear 2016-nissan-gt-r-12 2016-nissan-gt-r-13

لکسوس LX570 مدل 2013

لکسوس LX570 مدل 2013

لکسوس مدت‌ زمان نسبتا زیادیست که مدل‌های 2013 از شاسی‌بلندهای سری LX570 خود را برای عرضه در سال 2012 میلادی آماده کرده؛ سری LX که بر پلت‌فرم تویوتا لندکروزر شکل گرفته از سال 1996 تاکنون تجربه حضور در بازارهای مختلف جهانی را دارد . . .

Lexus LX 570

مدل‌های 2013 لکسوس LX570 در واقع سومین نسل سریLX محسوب می‌شوند که از سال 2007 میلادی عرضه آنها آغاز شده؛ اولین فیس‌لیفت این نسل در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت 2012 رونمایی شد و در آنجا بود که به عنوان مدل 2013 معرفی گشت. در این فیس‌لیفت جلوپنجره خودرو که به سبک و سیاق سایر لکسوس‌ها در آمده بزرگترین مشخصه ظاهری آن محسوب می‌شود. البته چراغ‌های عقب نیز  دچار تغییرات اندکی نیز شده‌اند اما همچنان از چند فرسخی هم می‌توان به هویت آن پی‌برد!

LX570 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5003 میلیمتر، 1971 میلیمتر و 1920 میلیمتر است و فاصله محوری آن نیز 2850 میلیمتر خواهد بود. حجم محفظه بار آن 439 لیتر بوده و با خوابانیدن صندلی‌های ردیف دوم و سوم تا 2353 لیتر نیز افزایش می‌یابد. این خودرو با ضریب درگ 0.35d دارای وزن خالص 2721.5 کیلوگرمی و وزن ناخالص 3350 کیلوگرمی است. حداکثر توان کششی LX570 نیز 3175 کیلوگرم است.

رینگ‌های استاندارد خودرو 20 اینچی آلومینیومی رنگ‌شده با پهنای 8.5 اینچ هستند که با تایرهای 285/50R20 پوشانده می‌شوند. حجم باک سوخت LX570 در حدود 93 لیتر است که نسبت به مصرف شهری 19.6 لیتری و مصرف جاده‌ای 13.8 لیتری اندکی باید با آن مدارا کرد!

همچنان که از نام خودرو برمی‌آید پیشرانه‌ای که لکسوس برای این مدل درنظر گرفته یک موتور V8 به حجم 5.7 لیتر با توانایی تولید 383 اسب‌بخار قدرت در 5600rpm و 546 نیوتن‌متر گشتاور در دور 3600rpm است. این نیرو به کمک گیربکس شش سرعته تیپ‌ترونیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. البته وجود سیستم ضدلغزش و همچنین قفل ‌کننده دیفرانسیل در انتقال هرچه بهتر نیرو و گشتاور سهم بسزایی خواهند داشت.

لکسوس مدل‌های 2013 این خودرو را تا چهار سال یا 50,000 مایل و پیشرانه آنها را نیز تا شش سال یا 70,000 مایل گارانتی می‌کند. قیمت مدل‌های پایه‌ای LX570 نیز 80,900 دلار اعلام شده است.

عکس های بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

عکس های بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

عکس های بوگاتی مدل گالبیر 2009 – Bugatti Galibier Concept 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

بوگاتی گالبیر کانسپت 2009

تصاویر از گرانترین خودروی لکسوسLFA

ساخت خودرویی لوکس برای رقابت با سایر خودروهای لوکس دنیا در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل وقت شرکت تویوتا “ایجی تویوداً در آگوست ۱۹۸۳ گرفته شد. در ماه می۱۹۸۵ تیمی جهت توسعه بررسی‌ها و مطالعات انجام شده و پیدا نمودن نقطه شروع به کالیفورنیا در آمریکا سفر کردند. در جولای همان سال ساخت اولین خودروی لکسوس با نام LS۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت. ماه می‌سال بعد یعنی ۱۹۸۶ زمان تست اولین خودروی تولید شده لکسوس در بزرگراه‌های آلمان بود. در سپتامبر همان سال شروع گسترده تست خودروی ساخته شده لکسوس در خیابان‌های آمریکا شروع شد و در ژانویه سال ۱۹۸۹، خودروهایLS۴۰۰ و ES۲۵۰ و در نمایشگاه‌های خودروی دیترویت و لوس آنجلس آمریکا رونمایی شد و از سپتامبر همان سال فروش خودروهای لکسوس آغاز گردید.

در ژانویه سال ۱۹۹۰ LS۴۰۰ در بین ۱۰ خودروی برتر جهان قرار گرفت. از ماه جون سال ۱۹۹۰ نیز خودروی لکسوس به طور رسمی در بازار خاورمیانه عرضه گردید.
لکسوس از سال ۲۰۰۸ میلادی وارد بازار ایران شد. سری های LS-ES-IS-GS-SC-RX در ایران عرضه شده که بیشترین فروش مربوط به خودروی سواری ES350 و شاسی بلند RX350 می باشد.

گرانقیمت ترین خودروی لکسوس خودرو اسپورت و دست ساز [[LF-A]] می باشد که با مدل ۲۰۱۲ و با قیمت پایه ۳۷۵.۰۰۰ دلار وارد بازارهای جهانی می شود.

Lexus-LFA_2011 (1)

Lexus-LFA_2011 (2) Lexus-LFA_2011 (3) Lexus-LFA_2011 (4) Lexus-LFA_2011 (5) Lexus-LFA_2011 (6) Lexus-LFA_2011 (7) Lexus-LFA_2011 (8) Lexus-LFA_2011 (9) Lexus-LFA_2011 (10) Lexus-LFA_2011 (11) Lexus-LFA_2011 (12) Lexus-LFA_2011 (13) Lexus-LFA_2011 (14)

تولید یک پورشه با روکش مخملی!! + عکس

تولید یک پورشه با روکش مخملی!! + عکس

تولید یک پورشه با روکش مخملی!! + عکس
بسیاری از علاقمندان به اتومبیل به ایجاد تزئینات موافق با سلیقه خود روی اتومبیلشان فکر می کنند اما بسیاری اعتقاد دارند که یک پورشه پانوراما مخملی تزئینات را به سطح جدیدی از هنر منتقل کرده است...

بسیاری از علاقمندان به اتومبیل به ایجاد تزئینات موافق با سلیقه خود روی اتومبیلشان فکر می کنند اما بسیاری اعتقاد دارند که یک پورشه پانوراما مخملی تزئینات را به سطح جدیدی از هنر منتقل کرده است.
صاحب پورشه پانوراما مخملی متعلق که در شهر لندن رویت شده مشخص نیست، اما این امر مشخص شده است که پورشه مخملی که برای نخستین بار در نوع خود مشاهده شده با همکاری شرکت " راکون" و با هزینه 2500 پوندی طراحی و اجرا شده است.
برای اولین بار این پورشه به جیمز لستر یک شرکت کننده تازه کار در مسابقات اتومبیل رانی نسبت داده شد، اما پس از آن بسیاری با ابراز تعجب از این اقدام اظهار داشتند که چرا یک نفر باید بخواهد ظاهر پورشه 100 هزار پوندی را خراب کند.
جیم هولدر تحلیلگر مجله اتوکار صاحب این اتومبیل را فردی سبک مغز توصیف کرد.
شرکت اجرا کننده این طراحی نام این طرح را مخمل الیت 9100 گذاشته و آن را به تمام اتومبیلها و در تمام رنگها از جمله صورتی و نارنجی ارائه می کند.


این مواد تا سه سال روی اتومبیل باقی می ماند و اگر صاحب اتومبیل بخواهد تغییرات دیگری در اتومبیل ایجاد کند، افراد حرفه ای این شرکت تمام مخمل را از بین برده و ظاهر اتومبیل مثل روز اول می شود.
ریچارد کلارک مدیر عامل شرکت " راکون" گفت: شاید باور این مسئله سخت باشد اما این مواد به سادگی روی اتومبیل قابل شستشو است.
درحالی که مشاهده پورشه پانوراما مخملی برای نخستین بار صورت گرفته، شرکت "راکون" مدعی شده است که تقاضا برای انجام این فرآیند برای اتومبیلها در حال افزایش است.

مقایسه دو غول پرطرفدار، فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

مقایسه دو غول پرطرفدار، فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

پیش از هر چیز باید گفت که قیمت فورد موستانگ شلبی (Ford Mustang Shelby GT500) با قدرت موتور 662 اسب‎بخار و شورولت کامارو (Chevrolet Camaro ZL1) با قدرت موتور 580 اسب بخار، آن قدر زیاد نیست که از توان مالی طرفداران این دو خودروی قدرتمند خارج باشد. قیمت آن‎ها روی هم رفته چیزی در حدود 111,290 دلار است که تقریباً 2,285 دلار نسبت به خودروی شورولت کوروت (Chevrolet Corvette ZR1) با قدرت موتور 638 اسب بخار کم‎تر است. برخلاف قیمت پایین‎تر این دو خودرو باید گفت که قابلیت‎های آن‎ها در مقایسه با سایر خودروهای V6 بسیار بالاتر است.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

طراحی و مهندسی این دو خودرو به گونه‎ای است که در شرایط سخت پیست‎های مسابقه‎ای عملکرد بالایی از خود نشان می‎دهند. هم‎چنین از آن‎جا که این دو خودرو به سیستم‎های الکترونیکی پیشرفته مجهز هستند، این امکان را به‎وجود می‎آورند تا حتی رانندگان غیرحرفه‎ای نیز بتوانند روی قدرت موتور هیجان‎انگیز آن‎ها مسلط باشند.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

اگرچه اعتقاد بر این است که این دو خودرو با هیچ خودروی دیگری قابل مقایسه نیستند، اما همواره جهت درک برتری‎ها یا احیاناً کاستی‎های هر چیزی بهتر است آن را با دیگران مورد مقایسه قرار دهیم. رانندگی در شرایط واقعی (جاده)، رانندگی در شرایط آزمایشی (زمین تست)، رانندگی در پیست مسابقه، و آزمون دینامومتر روی‎شاسی از جمله آزمون‎های مهمی هستند که باید جهت ارزیابی شورولت کامارو ZL1 و فورد موستانگ شلبی GT-500 انجام شوند. پیش از هر تصمیم یا قضاوت عجولانه‎ای راجع به نتیجه این آزمایشات باید اذعان داشت که حقیقتاً هر دو خودروی فوق از خصیصه‎های منحصر به فرد، عملکردی عالی، و ظاهری متمایز برخوردار هستند و در نوع خودشان بی‎نظیرند. بنابراین بهتر است با این پیش‎فرض به بررسی دقیق‎تر این دو خودرو بپردازیم.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

فورد موستانگ شلبی که قیمت آن از 54,995 دلار شروع می‎شود، یک موتور V8 بسیار قوی دارد که می‎تواند با قدرت موتور 662 اسب بخار، گشتاوری برابر با 856 نیوتن‎متر تولید کند. این مشخصه‎ها در نوع خود بی‎نظیر هستند و تنها اگزوز چهارگانه این خودرو می‎تواند با انتشار صدای اگزوز فوق‎العاده بر این موضوع صحه بگذارد. موتور این خودرو مجهز به سوپرشارژر 2.3 لیتری همراه با یک سیستم خنک کننده پیستون است که بر روی سرسیلندرها تعبیه شده است. از دیگر تغییرات این خودرو می‎توان به افزایش حداکثر سرعت و بهبود چگونگی کنترل قدرت و گرمای موتور اشاره کرد. گذشته از همه این‎ها باید گفت که گیربکس و دیسک کلاچ فورد موستانگ نیز تحولات قابل ملاحظه‎ای داشته است.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو
مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

در پکیج ویژه‎ای که شرکت خودروسازی فورد روی شلبی GT-500 ارائه کرده است، دیفرانسیل ضدلغزش با مدل تورسن عوض شده است. گفتنی است، تایرهای مشکی رنگ، کمک فنرهای قوی‎تر، و سیستم تعلیق دومرحله‎ای، این خودرو را منحصر به فرد کرده است. جالب است بدانید که فقط با 2,995 دلار می‎توان فورد را به سیستم خنک کننده روغن موتور و واسکازین (روغن مخصوص گیربکس و دیفرانسیل) مجهز کرد. البته ناگفته نماند که صندلی‎های سفارشی ریکارو، قیمت این خودرو را بدون در نظر گرفتن امکاناتی نظیر سانروف، جی‎پی‎اس (GPS)، و گرمکن صندلی، به 63,080 دلار خواهد رساند.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو
مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

طرفدارانی که از نقطه نظر طراحی، همیشه دنبال ماشین‎های عضلانی هستند، از فورد GT-500 هرگز نخواهند گذشت؛ چون این خودرو به اندازه کافی هیولا هست. دسته دنده و کلاچ این خودرو بسیار سنگین است و هیچ تکانی ندارد. در مجموع باید گفت همه عوامل دست در دست هم داده‎اند تا یک خشونت بی‎نظیر را به شکلی کاملاً حرفه‎ای به راننده و دیگر طرفداران این خودرو القا کنند. طبیعی است که شلبی چهره بسیار ترسناکی دارد؛ آیا 662 اسب بخار ترسناک نیست؟ شرکت فورد حتی به فکر نوجوانان بازیگوش هم بوده است و با تعبیه سیستم کنترل کشش اندکی از وحشت این خودرو کاسته و به ایمنی آن اضافه کرده است. بنابراین پیش از استارت ماشین، کافی است فقط این سیستم را روشن کرد و هم‎زمان با آزاد کردن کلاچ، پدال گاز را فشار دهید. اگرچه چگونگی عملکرد این سیستم قبلاً در مقاله‎ای جداگانه در سایت 1Car قرار داده شده است، اما به‎طورخلاصه می‎توان گفت که سیستم کنترل کشش، سرعت گردش چرخ‎ها را با تنظیم فشار ترمزها کنترل می‎کند. شتاب 0 تا 100 این خودرو 3.5 ثانیه بوده که در مقایسه با شورولت کامارو 0.5 ثانیه سریع‎تر است.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

لازم به یادآوری است، این خودرو در جاده‎های شلوغ نمی‎تواند قدرت موتور خود را به‎طور کامل به نمایش بگذارد. ازاین‎رو در چنین شرایطی شاید نتوان تجربه رانندگی چندان لذت‎بخشی را داشت. اما در سرعت‎های بالا شک‎نداشته باشید که این خودرو سر و صداهای قدرتمندی را از خود نشان خواهد داد. اگرچه کمک فنرهای شلبی عملکرد خوبی در دست اندازها دارند، اما با وجود این، کیفیت سواری شورولت کامارو بهتر است. گفتنی است، مشکل قبلی فرمان فورد هم‎چنان به قوت خود باقی است. درست است که دقت فرمان این خودرو بالاست، اما هم‎چنان تسلط راننده روی چرخ‎های جلو کامل نیست. ترمزهای GT-500 از نوع برمبو با شش‎پیستون است که از دقت بسیار بالایی برخوردار است. چه خوب بود اگر همه بخش‎های این خودرو هم مانند سیستم ترمزها دقیق بودند و در این‎صورن هیچ مشکلی باقی نمی‎موند. انتقال نیرو به‎صورت انفجاری از دیگر مشکلاتی است که این خودرو با آن روبروست. هم‎چنین دیده شده است که بیش از سه دور در پیست گراتان باعث می‎شود تا دمای روغن به نزدیکی منطقه زرد رنگ برسد.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

بر اساس باورهای قدیمی مردم، شورولت کامارو نسبت به فورد شلبی کندتر است. این موضوع حتی در یک مسابقه واقعی نیز به خوبی نمود دارد و کامارو 4.1 ثانیه از فورد عقب می‎افتد. اما ناگفته نماند که در شتاب‎گیری مستقیم و دیگر عملکردها نظیر ترمزگیری، شورولت از فورد بهتر عمل می‎کند. شایان ذکر است، اصطکاک هر دو خودرو بسیار خوب است و این ناشی از تایرهای حرفه‎ای است که در آن‎ها وجود دارد. بدین‎صورت‎که وقتی گرم می‎شوند، کاملاً به سطح جاده می‎چسبند و میزان اصطکاک را بهبود می‎بخشند.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

شورولت کامارو نیز به سیستم کنترل کشش مجهز است و با 5 حالت تنظیم، کنترل و مدیریت خودرو را در دست دارد. کامارو در مقایسه با شلبی تجربه رانندگی بهتری را به ارمغان می‎آوردحس این خودرو به کادیلاک سی تی اس وی شباهت بیش‎تری دارد. فرمان این خودرو در پیچ‎ها با پایداری و کنترل کامل‎تری نسبت به فورد عمل می‎کند. همه کنترل کننده‎ها در شورولت به خوبی طراحی شده‎اند و با یکدیگر سازگار هستند. کلاچ آن سبک است و درگیری آن در طول حرکت خودرو آرام است. دسته‎دنده به قدری نرم است که آن را می‎توان با یک‎انگشت حرکت داد. به عبارت ساده‎تر باید گفت، هر عملی در این خودرو نسبت به فورد با اطمینان بیش‎تری انجام می‎شود.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

علاوه بر راحتی بیش‎تر رانندگی شورولت کامارو نسبت به فورد شبلی، کابین این خودرو نسبتاً بی‎صدا است. اگرچه غرش وحشتناک موتور و صدای اگزوز شورولت کامارو به داخل خودرو منتقل می‎شود، اما صداهای ناخواسته دیگر وارد کابین خودرو نمی‎شود. در کل این خودرو نسبت به فورد شبلی عملکردی را که از یک اتومبیل اسپرت 60,000 دلاری انتظار می‎رود، بهتر نشان می‎دهد.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو
مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

اگرچه به‎طور کلی هرگز رفاه و راحتی در حین رانندگی، هدف اصلی این ماشین‎ها نبوده است، اما شورولت کامارو تجربه نسبتاً خوبی از رانندگی را برای راننده به ارمغان می‎آورد و نسبت به فورد سواری راحت‎تر و لذت‎بخش‎تری دارد. در شتاب‎گیری مستقیم، سیستم کنترل کشش شورولت کامارو، خودرو را آرام‎تر می‎کند و این موضوع باعث شده است تا ماشین موقع رسیدن به مرز محدودیت‎های خود، ملایم‎تر عمل کند.

مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو
مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو مقایسه دو غول: فورد موستانگ شلبی با شورولت کامارو

در پیست گراتان، زمان دور زدن کامارو تقریباً با شلبی یکسان است. این موضوع نشان می‎دهد که شورولت هم سبک‎تر است، هم قوی‎تر! در نتیجه، با توان کم‎تر توانسته است عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد. با همه این توضیحات، شورولت کامارو از نظر مجله Car and Driver به فورد شلبی خواهد باخت و معتقد است که این به دلیل اختلاف 82 اسب بخاری قدرت موتور فورد نسبت به شورولت است. 1Car داوری این دو خودروی قدرتمند را به شما واگذار می‎کند. واقعاً صرف‎نظر از مشکلات و معایب هر کدام از این دو خودرو، کدامیک را برتر از دیگری می‎دانید. ما را بی‎خبر نگذارید! در ضمن برای به چالش کشیدن اعداد می‎توانید به بخش مقایسه بروید و خودتان آنها را بررسی کنید.

اولین تویوتاgts86در ایران(عکس)

DSC_0023

مدل های GTS 86 و GT 86 جدید ترین مدل های اسپورت تویوتا می‌باشند . شرکت ایرتویا مدتی است که مجوزهای لازم برای ورود این خودرو را دریافت کرده است و اینک پای اولین GTS 86 به ایران باز شده است . نمونه‌های وارد شده به ایران مدل (۸۶ GTS Option Pack) می‌باشند .

DSC_0024

 اکثر تفاوت‌های مدل GT 86 با GTS 86 در آپشن ها می‌باشد ، در ظاهر تفاوت چندانی ندارد ولی  GTS 86 لوازم جانبی لوکس‌تر و اسپورت تری نسبت به GT 86 دارا می‌باشد ، این تفاوت‌ها برای GTS 86 در دارا بودن چراغ‌های زنون ، رینگ های بزرگ تر و لاستیک‌های پهن تر ، سیستم صوتی بهتر ، استفاده از روکش‌های Alcantara در صندلی‌ها و … می‌باشد .

DSC_0019

DSC_0020

اما در این میان ۸۶ GTS Option Pack در کجا جای دارد ، همان طور که از نامش پیداست ارتقاء یافته GTS 86 است اما نباید به دنبال تفاوت‌ها در آپشن ها باشید ، آنچه که باعث برتری این مدل شده است کیت بدنه آن است که ظاهر این خودرو را بسیار خشن و اسپورت جلوه می‌دهد .

DSC_0021(1)

DSC_0022

 بنا بر این در ظاهر این سه مدل را به راحتی می‌توان از هم تشخیص داد GT 86 با ظاهری معمولی ، GTS 86 با رینگ های بزرگ تر و کاسه چراغ متفاوت و ۸۶ GTS Option Pack با کیت بدنه ، می‌توانید تفاوت این سه مدل را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

قیمت سوبارو لگاسی ۲۰۱۴

قیمت سوبارو لگاسی ۲۰۱۴

1369136213 Untitled 2 قیمت سوبارو لگاسی 2014

سوبارو قیمت و جزییات درباره مدل تازه لگاسی ۲۰۱۴ را اعلام کرد.خودروساز ژاپنی قیمت این خودرو را نسبت به مدل قبل چندان افزایش نداده است .

سوبارو قیمت پایه این خودرو را از ۲۱٫۰۹۰ دلار تعیین کرده است .
لگاسی یکی از خودروهای سوبارو است در بخش خودروهای سدان با مدل های دیگر در این گروه رقابت می کند.
اگرچه ممکن است لگاسی در این گروه پیشرو نباشد یکی از سدان های ارزان در این بازار است .
سوبارو لگاسی یکی از سدان های مطرح خودروساز ژاپنی است که با طراحی متفاوتی از سوی این خودروساز ارایه شده است .

عکس زیبا ترین وگران قیمت‌ترین شاسی بلند دنیا

گران قیمت‌ترین شاسی بلند دنیا

t گران قیمت‌ترین شاسی بلند دنیا

شرکت بنتلی به زودی گران قیمت‌ترین خودرو اس یو وی (شاسی بلند) دنیا  را عرضه خواهد کرد.

این عرضه، بخشی از تلاشهای شرکت فولکس واگن، شرکت مادر بنتلی برای حفظ حضور خود در بازارهای بین المللی به شمار می آید. قیمت ۲۳۷ هزار دلار برای این خودروها تعیین شده است که از سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه می شود.

بنتلی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای طرحهای جدید خود در خطوط تولید خودرو از جمله خودروهای شاسی بلند هزینه می کند.

مدل خاص میتسوبیشی

مدل خاص میتسوبیشی

mitso مدل خاص میتسوبیشی

نسخه کانسپت میتسوبیشی لنسر اوولوشن xi که نخستین بار سال ۲۰۱۱ رونمایی شده بود، به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

مسئولین کمپانی درباره انتشار جزئیات فنی این مدل، اصلاً دست و دلبازی به خرج نداده اند اما اعلام کرده اند که مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، فقط ۱٫۸ لیتر است!

طبق اعلام کمپانی، همانطور که وعده داده شده بود، برای این مدل از سیستم تأمین نیروی هیبریدی شامل: یک پیشرانه بنزینی به حجم ۲ لیتر و ۲ موتور الکتریکی با توان ۶۰ کیلووات در ساعت، سود برده خواهد شد که طبق پیش بینی کارشناسان، معادل ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.

بی‎ام‎و ارزان‎تر از هیوندای!

بی‎ام‎و ارزان‎تر از هیوندای!

بی‎ام‎و ارزان‎تر از هیوندای!

بنا بر اخبار جدید، تعرفه‎های مالیاتی برای خودروهای وارداتی در کشور کره جنوبی کاهش یافته است. در طی دو سال اخیر، سهم حضور خودروهای خارجی در این کشور از 28% به 41% افزایش پیدا کرده است. سهم عمده این اتومبیل‎ها را مرسدس-بنز، بی‎ام‎و و آئودی تشکیل می‎دهند. این حضور پررنگ باعث نگرانی دو خودروساز بزرگ کره‎ای هیوندای و کیا شده است. مالیات خودروهای وارداتی که در سال 2011 "8%" بود، امروز به "3.2%" کاهش یافته است. انتظار میرود تا سال 2016، میزان مالیات برای خودروهای وارداتی به صفر برسد. سود کمپانی هیوندای در سه ماهه اخیر، 15 درصد کاهش یافته است. بنا بر ادعای این خودروساز، کم‎ترین میزان رشد مالی از سال 2007 به بعد را امسال تجربه کرده‎اند. سهام این شرکت نیز 12% افت کرده است. به همین جهت، کمپانی هیوندای برای بدست آوردن جایگاه خود و جلوگیری از تنزل مجدد، کار بر روی موتورهای دیزلی را آغاز کرده است تا بلکه بتواند سهم خود را از بازار رقابتی حفظ نماید.

بی‎ام‎و ارزان‎تر از هیوندای!

به راستی چرا کشور کره‎، خودروهای ساخت خود را به بازارهای جهانی عرضه می‎کند ولی با کاهش مالیات، شهروندان را به خرید محصولات خارجی ترغیب می‎کند؟ آیا ما سزاوار پرداخت مبلغ n میلیون تومانی برای یک جنسیس هستیم  ولی یک کره‎ای بتواند با مبلغی کم‎تر، بی‎ام‎و، مرسدس-بنز  یا کامارو سوار شود؟!

بی‎ام‎و ارزان‎تر از هیوندای! بی‎ام‎و ارزان‎تر از هیوندای! بی‎ام‎و ارزان‎تر از هیوندای!