آشنایی با 3 خودروی گران قیمت در بازار ایران (+عکس)
- سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۹ ق.ظ
یک خانه نوساز 100 متری در محدوده تجریش با امکانات کامل شامل استخر،
سونا، جکوزی، آسانسور، کف پارکت و نمای سنگ میتواند مورد معاوضه با یک
دستگاه مرسدس بنز CL500 مدل 2011 یا به زودی با یک دستگاه مزراتی
کوآتروپورته قرار بگیرد. بگذریم از این که اگر واردات اتومبیل مشمول
هزینههای سنگین عوارض گمرکی و غیره نمیشد با همین پول میتوانستیم دو
دستگاه فراری F430 را با آن خانهای که گفتیم معاوضه کنیم! در ادامه به
معرفی 5 اتومبیلی خواهیم پرداخت که عنوان گرانقیمتترینها را در بازار
ایران از آن خود کردهاند. به منظور تعیین جایگاه واقعی این 5 اتومبیل، مدل
2011 آنها را به عنوان معیار قرار دادهایم. گذرموقتها، اتومبیلهای
تیونینگشده و کلاسیکهای چندصد میلیون تومانی در این لیست جای ندارند.


نسل جدید سیالاس نه تنها از لحاظ قیمت به ردههای بالای جدول سدانهای لوکس نزدیک شده است، بلکه از لحاظ طراحی بدنه، کابین و سطح امکانات نیز جهش محسوسی داشته است. با آن که در طراحی بدنه سعی بر آن داشتهاند که حالت اسپرت همانند نسل قبلی سهم قابل توجهی در نگاه خریداران داشته باشد، اما نسل جدید سیالاس بیشتر به سمت لوکس بودن گرایش یافته است. این سدان لوکس- اسپرت در بازارهای جهانی با عنوان مدل 2012 عرضه میشود، حدود 20 هزار دلار نسبت به قیمت پایه S 350 ارزانتر است اما به دلیل طراحی استایلیش، عرضه محدود و رفتار غیر قابل پیشبینی خریداران در کشورمان هماکنون با اختلاف قیمت نه چندان زیاد کمی از میانگین قیمت S 500 L گرانتر بوده و در رده چهارم ایستاده است. با تمام این اوصاف باید اقرار کنیم که مدل 2012 سیالاس برخلاف نسل قبلیاش دیرتر از چشم خریداران خواهد افتاد. امکانات رفاهی: صندلیهای چرمی با قابلیت تنظیم برقی ردیف جلو و مجهز حافظه و سردکن و گرمکن، آینههای تاشوی برقی مجهز به گرمکن، سانروف، سنسور باران، سنسور پارک، سامانه روشن و خاموش خودکار چراغها، قابلیت تنظیم ارتفاع، سامانه تهویه مطبوع خودکار، نمایشگر 6 اینچی، مجهز به 8 اسپیکر، بلوتوث، سامانه راهیاب، کروزکنترل، سامانه کمکی پارک، نایتویژن امکانات امنیتی: کیسههای هوا شامل روبهرو، پرداهای و زانویی برای همه سرنشینان، سامانه ورود و استارت بدون کلید، ایموبیلایزر، سامانه فرمان الکتروهیدرولیک مجهز به سنسور سرعت، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سامانه ضد سرقت و نمایش وضعیت داخلی اتومبیل، سامانه کمکی شروع حرکت در شیب، ABS، ESP، ASR، BAS.

با آن که نام پورشه پانامرا و بامو سری 7 همیشه به عنوان رقیبان جدی اسکلاس آورده میشود، اما به جرات میتوان گفت که اسکلاس از لحاظ اصالت و پرستیژ، 23 سال جلوتر از بامو و 55 سال باتجربهتر از پورشهای است که تنها 2 سال در بازار اتومبیلهای لوکس و بیزنسکلاس قدمت دارد.

مرسدس
امکانات سفارشی بسیاری را پیش روی خریداران کلاس S قرار میدهد به گونهای
که قیمت مدلهای سفارشی آن تا 209 هزار دلار نیز بالا میرود. بازار خرید و
فروش اسکلاس برخلاف سری 7 بامو در ایران بسیار داغ است. از لحاظ طراحی
بدنه، این مدل لوکس را میتوان پس از مازراتی کوآتروپورته در رتبه دوم
قرار داد.

امکانات رفاهی:
صندلیهای برقی جلو با حافظه، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو و عقب، ماساژور، سنسور روشنایی خودکار چراغهای جلو، سنسور پارک، چراغهای زنون جلو و الاییدی عقب، مجهز به چراغهای روز- روشن و سامانه تنظیم زاویه نور با پیچ، سنسور باران، سامانه ورود و استارت بدون کلید، سامانه مکش دربها، دوربین دید عقب، یخچال، سقف پانوراما، نمایشگر 8 اینچی با ماوس جداگانه برای راننده و سرنشینان عقب، سامانه ناوبری، قابلیت پخش DVD، سامانه راهیاب، بلوتوث، تلفن همراه، سامانه تنظیم ارتفاع، کروزکنترل امکانات امنیتی کیسههای هوای روبهرو و پردهای برای تمام سرنشینان، فرمان الکتروهیدرولیک مجهز به سنسور سرعت، ایموبیلایزر، سنسور تصادف، دیسکهای خنکشونده جلو و عقب، ABS، ESP، ABC، ASR، BAS.


کوپه فاخر
اگر یک دستگاه SL را با یک دستگاه S ترکیب و کمی هم وزنش را زیاد کنیم، طعم مطبوع یک CL را خواهیم چشید که هم لوکس است و هم اسپرت است. جالب است که تقریبا تا همین یک سال پیش، بیشترین مردم ایران گمان میکردند که اسکلاس گرانترین و باشکوهترین مدل مرسدس است. اما در حقیقت مرسدس که از مشتریان مسن و حتی پا به سن گذاشته برندش، که هم پول زیادی دارند و هم دلی جوان غافل نشده است.در واقع بهتر است بگوییم که کلاس CL مرسدس مترادف کنتیننتال جیتی بنتلی است. کوپهای با وقار و مجلل-که بامو با نسل جدید سری 6 در پی آن است- به اضافه کابینی لوکس که حتی استایل صندلیها و چرمدوزیهایش تماشایی است. گرانترین اتومبیل حال حاضر ایران که در بدو ورودش تا 600 میلیون تومان نیز معامله میشد، بازار گرمی دارد و جالب است که تنها در مهرماه امسال 20 دستگاه از آن از گمرک ترخیص شده است.
امکانات رفاهی:
سامانه تهویه مطبوع جداگانه خودکار برای راننده و سرنشینان، نمایشگر لمسی 8 اینچی با ماوس کنترلکننده روی کنسول، سامانه چندرسانهای با قابلیت پشتیبانی DVD، جک iPod و USB، صندلیها از جنس چرم طبیعی با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به سامانه گرمایش و سرمایش و ماساژور، حافظه برای فرمان، صندلی و آینهها، چراغهای زنون با سامانه چرخش همگام با مسیر، سامانه شستوشوی چراغهای جلو، سنسور پارک، سنسور باران، سامانه مکش دربها، رادار، راهیاب، یخچال، سامانه تنظیم ارتفاع، کروزکنترل، سقف پانوراما
امکانات امنیتی:
کیسههای هوا روبهرو، پردهای، زانویی برای تمام سرنشینان، ایموبیلایزر و دزدگیر، سامانه ورود و استارت بدون کلید، فرمان الکتروهیدرولیک مجهز به سنسور سرعت، سنسور تصادف، سامانه دید در شب، سامانه نمایشگر و کمکننده فشار هوای تایرها، ESP، ABS، ABC، EBD، ASR، HSA، BAS.


راستش را بخواهید، کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که بدنه و چهره پانامرا را زیبا توصیف کند؛ اشکالی که در نسل نخست کاین نیز وجود داشت.
اما زمانی که وارد کابین آن میشویم، همه نقاط ضعف طراحی بدنهاش را میتوانیم نادیده بگیریم.
ترکیب چشمنوازی از چوب و چرم و فلز با چیدمانی خاص که اگرچه در نگاه نخست گیجکننده و پراکنده به نظر میرسد اما در پشت تکتک دکمههای آن و چیدمانشان مهندسی ناب آلمانی قرار دارد و در کمتر از 30 دقیقه به همه آنها عادت خواهید کرد.

مشتریان
پانامرای توربو چه کسانی هستند؟ تنها جوابش این است که خریداران آن یک
کابین مجللتر و اسپرتتر از اسکلاس مرسدس بنز را در کنار قابلیتهای
حرکتی نزدیک به 911 Turbo میخواهند.

بالاترین
سرعت قابل دستیابی در این گروه پنچ نفره در اختیار پانامرا بوده و شتاب
صفر تا صد آن تنها 2/0 ثانیه از فراری F430 بیشتر است! سامانه توزیع نیروی
به هر چهارچرخ نیز آن را بیش از پیش خاص جلوه میدهد.

امکانت رفاهی:
سنسور باران، سنسور پارک، سامانه تهویه مطبوع خودکار مجزا در عقب و جلو، صندلیهای برقی عقب و جلو، حافظه صندلی و فرمان و آینه راننده، سامانه گرمایش و سرمایش صندلیها، سامانه تهویه مطبوع صندلیها، سامانه صوتی پیشرفته با 10 اسپیکر، نمایشگر لمسی، سامانه راهیاب، سامانه تلفن همراه، سامانه صوتی و تصویری مخصوص سرنشینان عقب، وردی iPod و USB، سانروف، آینههای برقی مجهز به گرمکن، باله عقب فعال، تنظیم برقی زاویه فرمان، سامانه روشنایی خودکار چراغها، چراغهای الاییدی روز- روشن، کروزکنترل
امکانات امنیتی:
کیسههای هوای روبهرو، جانبی و پردهای برای تمام سرنشینان، ایموبیلایزر، دزدگیر، سامانه فرمان الکترهیدرولیک مجهز به سنسور سرعت، ترمزهای عقب و جلو دیسکی خنکشونده، پشت سریهای فعال در هنگام تصادف، کاپوت فعال در تصادف با عابرین پیاده، تنظیم ارتفاع، دوربین دید عقب، سامانه کنترل باد تایرها، ABS، ESP، ABD، ASR، MSR، ABD و PSM .

به احتمال زیاد تا یک ماه دیگر مرسدس بنز CL 500 رتبه نخست را در میدان رقابت گرانقیمتترینها به مازراتی کوآتروپورته واگذار میکند. از آنجایی که تا زمان نگارش این مطلب نتوانستیم قیمت دقیق کوآتروپورته با پیشرانه 7/4 لیتری را از طریق نمایندگی فروس مازراتی در ایران بدست آوریم، تنها با توجه به قیمت 277 هزار دلاری آن که در آمار واردات گمرک کشور ثبت شده است میتوانیم حدس بزنیم که حدود قیمت این اشرافزاده ایتالیایی باید رقمی بین 550 تا 600 میلیون تومان باشد. مازراتی جزو لوکسسازانی محسوب میشود که علاوه بر شهرت دستساز بودن برخی از قطعاتش، لیست بلندبالایی از آپشنهای ریز و درشت را نیز در اختیار مشتریانش قرار میدهد تا هر مازراتی یک مدل منحصر به فرد باشد. درباره کابین آن باید بگوییم که شاید آن انتظاری که امروزه از یک اتومبیل لوکس داریم برآورده نشود اما در عوض همه چیز اصیل و طبیعی ساخته شده است؛ اصالتی با قدمت 48 ساله.
امکانات رفاهی:
تمامی صندلیها برقی مجهز به سامانه گرمایش و سرمایش، ماساژور و تهویه مطبوع صندلیها، صندلی راننده حافظه دار، سامانه ورود و خروج آسان راننده*، شیشههای چند لایه محافظ در برابر اشعه، پمپ باد، سانروف، یخچال، سامانه تهویه مطبوع خودکار مجهز به دریچه و سامانه کنترل مجزا برای هر سرنشین، آینههای برقی و گرمشونده، کروزکنترل، سنسور نور خورشید، سامانه صوتی BOSE با قابلیت پشتیبانی دیویدی مجهز به 11 اسپیکر، راهیاب، جک iPod و USB،
*این سامانه به محض این که راننده سوییچ را از خشاب استارت بیرون بکشد صندلی را به سمت عقب و ستون فرمان را بالا میبرد تا خروج و ورود بعدی وی آسان باشد.
امکانات امنیتی:
کیسههای هوای روبهرو، پردهای و جانبی، هوای ترمز دستی خودکار الکترونیکی، فرمان الکتروهیدرولیک حساس به سرعت، 4 چرخ دیسکی خنک شونده، کمربندها مجهز به حسگر وزن، نمایشگر فشار باد تایرها، ایموبیلایزر و دزدگیر، سامانه شستوشوی چراغها، چراغهای زنون جلو مجهز به سامانه تنظیم از داخل، ABS، EBD، MSP، ESP


MERCEDES BENZ
تازه واردی به نام Cls
تازه واردی به نام Cls
نسل جدید سیالاس نه تنها از لحاظ قیمت به ردههای بالای جدول سدانهای لوکس نزدیک شده است، بلکه از لحاظ طراحی بدنه، کابین و سطح امکانات نیز جهش محسوسی داشته است. با آن که در طراحی بدنه سعی بر آن داشتهاند که حالت اسپرت همانند نسل قبلی سهم قابل توجهی در نگاه خریداران داشته باشد، اما نسل جدید سیالاس بیشتر به سمت لوکس بودن گرایش یافته است. این سدان لوکس- اسپرت در بازارهای جهانی با عنوان مدل 2012 عرضه میشود، حدود 20 هزار دلار نسبت به قیمت پایه S 350 ارزانتر است اما به دلیل طراحی استایلیش، عرضه محدود و رفتار غیر قابل پیشبینی خریداران در کشورمان هماکنون با اختلاف قیمت نه چندان زیاد کمی از میانگین قیمت S 500 L گرانتر بوده و در رده چهارم ایستاده است. با تمام این اوصاف باید اقرار کنیم که مدل 2012 سیالاس برخلاف نسل قبلیاش دیرتر از چشم خریداران خواهد افتاد. امکانات رفاهی: صندلیهای چرمی با قابلیت تنظیم برقی ردیف جلو و مجهز حافظه و سردکن و گرمکن، آینههای تاشوی برقی مجهز به گرمکن، سانروف، سنسور باران، سنسور پارک، سامانه روشن و خاموش خودکار چراغها، قابلیت تنظیم ارتفاع، سامانه تهویه مطبوع خودکار، نمایشگر 6 اینچی، مجهز به 8 اسپیکر، بلوتوث، سامانه راهیاب، کروزکنترل، سامانه کمکی پارک، نایتویژن امکانات امنیتی: کیسههای هوا شامل روبهرو، پرداهای و زانویی برای همه سرنشینان، سامانه ورود و استارت بدون کلید، ایموبیلایزر، سامانه فرمان الکتروهیدرولیک مجهز به سنسور سرعت، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سامانه ضد سرقت و نمایش وضعیت داخلی اتومبیل، سامانه کمکی شروع حرکت در شیب، ABS، ESP، ASR، BAS.


اصیل مثل S کلاس
با آن که نام پورشه پانامرا و بامو سری 7 همیشه به عنوان رقیبان جدی اسکلاس آورده میشود، اما به جرات میتوان گفت که اسکلاس از لحاظ اصالت و پرستیژ، 23 سال جلوتر از بامو و 55 سال باتجربهتر از پورشهای است که تنها 2 سال در بازار اتومبیلهای لوکس و بیزنسکلاس قدمت دارد.


صندلیهای برقی جلو با حافظه، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو و عقب، ماساژور، سنسور روشنایی خودکار چراغهای جلو، سنسور پارک، چراغهای زنون جلو و الاییدی عقب، مجهز به چراغهای روز- روشن و سامانه تنظیم زاویه نور با پیچ، سنسور باران، سامانه ورود و استارت بدون کلید، سامانه مکش دربها، دوربین دید عقب، یخچال، سقف پانوراما، نمایشگر 8 اینچی با ماوس جداگانه برای راننده و سرنشینان عقب، سامانه ناوبری، قابلیت پخش DVD، سامانه راهیاب، بلوتوث، تلفن همراه، سامانه تنظیم ارتفاع، کروزکنترل امکانات امنیتی کیسههای هوای روبهرو و پردهای برای تمام سرنشینان، فرمان الکتروهیدرولیک مجهز به سنسور سرعت، ایموبیلایزر، سنسور تصادف، دیسکهای خنکشونده جلو و عقب، ABS، ESP، ABC، ASR، BAS.


MERCEDES BENZ
کوپه فاخر
اگر یک دستگاه SL را با یک دستگاه S ترکیب و کمی هم وزنش را زیاد کنیم، طعم مطبوع یک CL را خواهیم چشید که هم لوکس است و هم اسپرت است. جالب است که تقریبا تا همین یک سال پیش، بیشترین مردم ایران گمان میکردند که اسکلاس گرانترین و باشکوهترین مدل مرسدس است. اما در حقیقت مرسدس که از مشتریان مسن و حتی پا به سن گذاشته برندش، که هم پول زیادی دارند و هم دلی جوان غافل نشده است.در واقع بهتر است بگوییم که کلاس CL مرسدس مترادف کنتیننتال جیتی بنتلی است. کوپهای با وقار و مجلل-که بامو با نسل جدید سری 6 در پی آن است- به اضافه کابینی لوکس که حتی استایل صندلیها و چرمدوزیهایش تماشایی است. گرانترین اتومبیل حال حاضر ایران که در بدو ورودش تا 600 میلیون تومان نیز معامله میشد، بازار گرمی دارد و جالب است که تنها در مهرماه امسال 20 دستگاه از آن از گمرک ترخیص شده است.
امکانات رفاهی:
سامانه تهویه مطبوع جداگانه خودکار برای راننده و سرنشینان، نمایشگر لمسی 8 اینچی با ماوس کنترلکننده روی کنسول، سامانه چندرسانهای با قابلیت پشتیبانی DVD، جک iPod و USB، صندلیها از جنس چرم طبیعی با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به سامانه گرمایش و سرمایش و ماساژور، حافظه برای فرمان، صندلی و آینهها، چراغهای زنون با سامانه چرخش همگام با مسیر، سامانه شستوشوی چراغهای جلو، سنسور پارک، سنسور باران، سامانه مکش دربها، رادار، راهیاب، یخچال، سامانه تنظیم ارتفاع، کروزکنترل، سقف پانوراما
امکانات امنیتی:
کیسههای هوا روبهرو، پردهای، زانویی برای تمام سرنشینان، ایموبیلایزر و دزدگیر، سامانه ورود و استارت بدون کلید، فرمان الکتروهیدرولیک مجهز به سنسور سرعت، سنسور تصادف، سامانه دید در شب، سامانه نمایشگر و کمکننده فشار هوای تایرها، ESP، ABS، ABC، EBD، ASR، HSA، BAS.


پورشه مجلل
راستش را بخواهید، کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که بدنه و چهره پانامرا را زیبا توصیف کند؛ اشکالی که در نسل نخست کاین نیز وجود داشت.
اما زمانی که وارد کابین آن میشویم، همه نقاط ضعف طراحی بدنهاش را میتوانیم نادیده بگیریم.
ترکیب چشمنوازی از چوب و چرم و فلز با چیدمانی خاص که اگرچه در نگاه نخست گیجکننده و پراکنده به نظر میرسد اما در پشت تکتک دکمههای آن و چیدمانشان مهندسی ناب آلمانی قرار دارد و در کمتر از 30 دقیقه به همه آنها عادت خواهید کرد.



سنسور باران، سنسور پارک، سامانه تهویه مطبوع خودکار مجزا در عقب و جلو، صندلیهای برقی عقب و جلو، حافظه صندلی و فرمان و آینه راننده، سامانه گرمایش و سرمایش صندلیها، سامانه تهویه مطبوع صندلیها، سامانه صوتی پیشرفته با 10 اسپیکر، نمایشگر لمسی، سامانه راهیاب، سامانه تلفن همراه، سامانه صوتی و تصویری مخصوص سرنشینان عقب، وردی iPod و USB، سانروف، آینههای برقی مجهز به گرمکن، باله عقب فعال، تنظیم برقی زاویه فرمان، سامانه روشنایی خودکار چراغها، چراغهای الاییدی روز- روشن، کروزکنترل
امکانات امنیتی:
کیسههای هوای روبهرو، جانبی و پردهای برای تمام سرنشینان، ایموبیلایزر، دزدگیر، سامانه فرمان الکترهیدرولیک مجهز به سنسور سرعت، ترمزهای عقب و جلو دیسکی خنکشونده، پشت سریهای فعال در هنگام تصادف، کاپوت فعال در تصادف با عابرین پیاده، تنظیم ارتفاع، دوربین دید عقب، سامانه کنترل باد تایرها، ABS، ESP، ABD، ASR، MSR، ABD و PSM .

شغل ایتالیایی
به احتمال زیاد تا یک ماه دیگر مرسدس بنز CL 500 رتبه نخست را در میدان رقابت گرانقیمتترینها به مازراتی کوآتروپورته واگذار میکند. از آنجایی که تا زمان نگارش این مطلب نتوانستیم قیمت دقیق کوآتروپورته با پیشرانه 7/4 لیتری را از طریق نمایندگی فروس مازراتی در ایران بدست آوریم، تنها با توجه به قیمت 277 هزار دلاری آن که در آمار واردات گمرک کشور ثبت شده است میتوانیم حدس بزنیم که حدود قیمت این اشرافزاده ایتالیایی باید رقمی بین 550 تا 600 میلیون تومان باشد. مازراتی جزو لوکسسازانی محسوب میشود که علاوه بر شهرت دستساز بودن برخی از قطعاتش، لیست بلندبالایی از آپشنهای ریز و درشت را نیز در اختیار مشتریانش قرار میدهد تا هر مازراتی یک مدل منحصر به فرد باشد. درباره کابین آن باید بگوییم که شاید آن انتظاری که امروزه از یک اتومبیل لوکس داریم برآورده نشود اما در عوض همه چیز اصیل و طبیعی ساخته شده است؛ اصالتی با قدمت 48 ساله.
امکانات رفاهی:
تمامی صندلیها برقی مجهز به سامانه گرمایش و سرمایش، ماساژور و تهویه مطبوع صندلیها، صندلی راننده حافظه دار، سامانه ورود و خروج آسان راننده*، شیشههای چند لایه محافظ در برابر اشعه، پمپ باد، سانروف، یخچال، سامانه تهویه مطبوع خودکار مجهز به دریچه و سامانه کنترل مجزا برای هر سرنشین، آینههای برقی و گرمشونده، کروزکنترل، سنسور نور خورشید، سامانه صوتی BOSE با قابلیت پشتیبانی دیویدی مجهز به 11 اسپیکر، راهیاب، جک iPod و USB،
*این سامانه به محض این که راننده سوییچ را از خشاب استارت بیرون بکشد صندلی را به سمت عقب و ستون فرمان را بالا میبرد تا خروج و ورود بعدی وی آسان باشد.
امکانات امنیتی:
کیسههای هوای روبهرو، پردهای و جانبی، هوای ترمز دستی خودکار الکترونیکی، فرمان الکتروهیدرولیک حساس به سرعت، 4 چرخ دیسکی خنک شونده، کمربندها مجهز به حسگر وزن، نمایشگر فشار باد تایرها، ایموبیلایزر و دزدگیر، سامانه شستوشوی چراغها، چراغهای زنون جلو مجهز به سامانه تنظیم از داخل، ABS، EBD، MSP، ESP
- ۹۲/۰۷/۲۳